Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2008

Av Schrink - 6 oktober 2008 21:53

Är det nån som vet vilket datum de släpper info om de 28 första låtarna? Jag har sökt överallt på nätet men inte hittat nåt datum. Jag skulle vilja boka musikalbiljetter men törs inte förrän jag vet att jag får finalbiljetter, det är så många som bokar direkt så man kan aldrig vara säker. Jag hoppas att de satsar på lite modernare musik detta år.



Av Schrink - 6 oktober 2008 20:22

Hej och hå vad kurserna sjunker. Nu ska man tänka positivt-- att det snart är köpläge. Dock inte än tror jag. För dem som lånat till sina spekulationer måste det ju vara en katastrof med tvångsförsäljningar o.dyl Om man hade en spåkula och kunde se när botten är nådd. Fast man måste ju också gynna samhället genom att hålla uppe inköpen, annars tappar företagen mark och så förvärras krisen (lite skämt). Bankaktierna känns det som om man ska avstå från ganska länge. Minns dock början av 90-talet när SEB höll på att haverera och hur vi ångrade att vi inte vågat gå in när de var nere under åtta spänn. Men går Swedbank ner under åtta då chansar jag. Kanske.


Annars har vi haft huset fullt med folk ikväll, trevligt. Skulle behöva några veckors semester för jag har så många böcker jag vill läsa men jag hinner ju inte.

Av Schrink - 5 oktober 2008 20:14

Mitt lilla barnbarn har haft sina kusiner på besök i helgen och det har nog varit mycket bus. Ikväll har hon varit här, märkbart trött efter allt stoj. Annars bygger hon alltid med duplo men hon orkade bara riva ut bitarna, sedan tog det stopp. Men en kanelbulle, överbliven efter den stora helgdagen igår (kanelbullens dag), slank i alla fall ner.

Av Schrink - 5 oktober 2008 15:31

Missade Musikmaskinen igår pga stå-upp-komik. Hade fel om The final countdown men Smoke on the water var ju en rimlig etta även om jag inte tycker det alls är bästa Deep Purple. Det är ju uppenbart att det inte får finnas två låtar av samma artist på listan och det är ju ok men de borde säga att det är så.


Riktigt uselt väder idag, blåst och regn och mörkt.

Av Schrink - 4 oktober 2008 22:38

Ikväll var vi och tittade på stå-upp-showen med Björn Gustavsson, Måns Möller, Soran Ismail och Özz Nujen. Vi är väl inte några stå-upp-fantaster men det var rätt trevligt. Özz hade jag aldrig sett på Tv, han var ok, men både han och Soran körde för mycket lyteskomik och det är inte roligt. Björn är ju grym på att bygga upp komiska bilder men kan inte riktigt få till det i slutet. Bäst var Måns, han hade bästa knorrarna på slutet. Stämningen var hög, särskilt fjortistjejerna som ville se Björn.

Av Schrink - 4 oktober 2008 14:29

Jag har läst En plats i solen, Liza Marklunds senaste deckare med Annika Bengtzon som den lite obstinata, i tidningsvärlden väldigt moraliska reportern. Boken handlar bland annat om en hel familj som gasas ihjäl i Spanien,  på solkusten. Samtidigt begär en dömd mördare resning eftersom det har visat sig att hans syster, numera död, var gärningsman. Marklund skriver med en enkelt, lättläst språk. Hon har ofta rätt intressanta historier men sen är det som att det viktigaste, upplösningen, inte riktigt blir så där spännande som man skulle vilja. Sen har de börjat med ett oskick på Piratförlaget, de stoppar in små bi-bi-figurer i form av andra författares karaktärer. Här nämns Erik Ponti. Men jag gillar Annika Bengtzon, hon har normala känslomässiga reaktioner på saker. Det här hade blivit 5 om inte slutet blivit så utdraget och splittrat, men 4/7 är ju godkänt.

Av Schrink - 4 oktober 2008 07:42

Maken ligger och sussar så sött, själv hade jag tänkt sova till åtminstone nio för det har varit en stressig vecka. Men som vanligt är det stopp redan vid halv sju. Jag har typ aldrig behövt väckarklocka för jag är alltid vaken i tid. Och det är en sorg. Nån enstaka gång på typ fem år sover jag längre och då brukar jag tycka att det är ok att komma sent till jobbet för det är så underbart att bara ha kunnat sova ut. Nu ska jag istället fortsätta läsa Liza Marklunds nya. Det är så bra med ebok, man behöver inte tända lampan, man ser bra på laptopskärmen och stör inte sjusovaren i sängen bredvid som dessutom är lite förkylningskrasslig.

Av Schrink - 3 oktober 2008 23:11

Såg Eurovision-programmet på svt ikväll. Pinsamt nog sitter jag och längtar tills nästa runda börjar igen. Och tänker på hur korkat svenskarna röstar hela tiden. När man så långt efteråt hör snuttar av låtarna hör man ju hur fel det blev. T ex Carola och Andreas låt, den är ju jättebra. Jag gillade ju aldrig Perellis låt då heller förresten. Möjligen släpper de nästa års låtar nästa vecka, det blir att kolla på Aftonbladet.se lite extra så man inte missar. Har dock lite dryg arbetsvecka, men det får gå.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards