Guldkorn

Alla inlägg under februari 2008

Av Schrink - 29 februari 2008 16:03

För melo-freaks kan jag tipsa om några gamla godingar från förr (inte vinnare för de låtarna minns man ändå):

1968 Mona Wessman Gå och göm dig Åke Tråk

1969 Ola Håkansson Du skänker mening åt mitt liv

1978 Pugh Rogefeldt Nattmara

1979 Py Bäckman Är det här bara början

1982 Liza Öhman Hey Hi Ho

1984 Anders o Karn Glennmark Kall som is

1989 Caisa Bergström Genom eld

1992 Py Bäckman Långt härifrån

2003 Nanne Grönvall Evig kärlek

2003 Sarek Genom eld och vatten

Av Schrink - 29 februari 2008 16:00

Om än man bara hört en minut av veckans låtar o inte sett showen tror jag att jag kan säga vilka jag tycker är bäst. Dock svårare med ordningen.

Nordman, Sanna Niesen, Rongedal, Carola&Andreas. Den femte sparar jag tills jag sett hur showerna är i veckans deltävling.

Av Schrink - 29 februari 2008 15:57

Håkan Hemlin sjunger så bra och låten är mycket bättre än Ödet var min väg som de deltog med för några år sen. Jag är rätt säker på att de inte går vidare men det här är årets bästa för mig. Annars var ingen låt dålig. Sibel sjöng över förväntan i en fin ballad, undrar dock om rösten håller live. Min dotter gillade Pame, själv är det väl inte min favoritgenre. Linda Bengtzing hoppas jag får hoppa över iår, jag blir less på hennes överhurtiga stil. Hero torde ju gå vidare och det är väl inget att säga om, hon sjunger bra och låten är bra... men ändå lite tråkig.



Av Schrink - 27 februari 2008 07:28

Getingboet som ska tävla i deltävling fyra anländer väl idag. För mig rör det sig främst om Charlotte Perelli och allra mest Nordman som jag älskar. Bengtzing ser bra ut, sjunger bra men det är inte min typ av låtar. Niklas Strömstedt tycker jag enbart är tråkig men det är klart, han kan ha gjort nåt riktigt bra till på lördag. Däremot Calaisa såg jag på nåt TVprogram f några månader sen, då var de riktigt bra, inget som Caracola som i mina ögon är absolut ingenting. Men som vanligt--- det hänger även på låtarna, och tur är väl det. Det är ju en låttävling. (Intressant se hur det skulle gå om samma artister sjöng alla bidragen... )


Men bäst är ändå Björn Gustavsson (finns massa klipp på Youtube för den intresserade)

Av Schrink - 26 februari 2008 11:55

Har åter lyssnat på en Catharina Kjellberg-deckare, Patriarkens dotter. Privatdeckaren får ett uppdrag av en ung konstnärinna som tror att familjen är ute efter henne eftersom hon ska ärva den rike morfadern. Flera mord inträffar, till slut går det inte att lita lpå någon. Och varför fick hon egentligen uppdraget av konstnären? Var det för att smutskasta familjen? Blir väl inte så där riktigt spännande. Betyg 3/7

Av Schrink - 24 februari 2008 20:25

Ingen jag har pratat med tycker att det här var nån toppomgång. Synd att BWO kör typ samma låt varje gång. Hoppas verkligen att inget av detta skräp vinner. Jag har hållit på rätt låtar de senaste två åren, dessförinnan vann den förfärliga Las Vegas. Förr i tiden kom i regel mina favoriter sist (det var nog under juryröstningens tid gissar jag).


Nu en rätt späckad arbetsvecka, idag pysslade jag om mitt sjuka barnbarn ett tag, mellandottern åker till Finland för sportlov, yngsta sonen har två prov (går i nian) o.s.v Det FINNS annat än Melodifestivalen

Av Schrink - 23 februari 2008 22:26

Det var väl inga jätteskrällar ikväll även om jag trott att Patrik I skulle följa BWO till Globen. Ringde på Therese Andersson. Ingen fempoängare men såna tyckte jag itne fanns ivkäll. Men hon påminner lite om Nightwish, åtminstone med förra sångerskan. Nästa helg är mer av ett getingbo tror jag. BWO kommer säkert att vara med och slåss om pallplatserna i finalen, men mitt telefonsamtal kommer de inte att få. De tre från förra veckan håller fortfarande måttet (men det är ju inte säkert Johnson&co kommer med)... Nu hinner jag läsa lite innan cirkusen börjar igen på onsdag. Ska väl jobba också förståssss

Av Schrink - 22 februari 2008 21:30

I väntan på lördagens semifinal såg jag finalen av På spåret. Jag gillar träiga Björn Hellberg (som för övrigt skrivit några riktigt bra deckare), MEN VILKET URDÅLIGT HUSBAND... Sen till snabbreprisen på Let´s dance. ÄVEN DÄR GANSKA SEKUNDA BAND... Nu raskt till Hjälp. Få se om han får tillbaka paketet i tid till jorden runt resan

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards