Guldkorn

Alla inlägg under februari 2008

Av Schrink - 9 februari 2008 21:22

Jag trodde väl inte att svenska folket var SÅ galet att man skickade Christer Sjögren till Globen, Jag döööööör

Av Schrink - 9 februari 2008 21:07

Ringde på Suzzie Tapper... Förstod att Michailoff skulle åka men den var värd bättre. Poodles var sämre än jag trott. Amy Diamond får nog flest röster för att hon är ung men vilken tråkig låt. Nä, jag hoppas att vinnaren inte finns bland dessa. Har ju satsat pengar på Pirelli och BWO

Av Schrink - 9 februari 2008 15:34

Vi ser ibland på skidskytte, ganska bra TV-sport. Satsade 10 spänn på vardera dam- och herrtävlingen. Det sket sig direkt i damkampen när Kati Wilhelm sköt bort sig. Men tro det eller ej men min 10a på Tchoudov gav 120 spänn. Det är så mycket roligare att se när man har chans att vinna själv. Ikväll är jag rädd att min 10a på Suzzie Tapper kan gå åt skogen eftersom alla odds pekar på Poodles och Amy Diamond.

Av Schrink - 9 februari 2008 10:24

Om tio timmar börjar första deltävlingen i Melodifestivalen. Det verkar som om alla tror på Amy Diamond. Utom jag och min 19-åriga dotter som båda hoppas att folk sansar sig. Det finns fyra klara JA och fyra klara NEj i min värld, nämligen JA till Poodles, Michailoff, Velvet och Tapper. Övriga hoppas jag åker UT. Jag bör väl nämna att vi sällan tycker som majoriteten (dock höll jag på The Ark ifjol). Tills dess ska jag heja fram skidskyttarna till bra placering (om dom hör mina hejjarop på typ 50 mils avstånd)

Av Schrink - 8 februari 2008 15:39

Har lyssnat igenom låtarna till morgonens delfinal. Endast en riktigt usel låt, Lullaby. Svårtippat. Har satsat min tia (brukar hårdspela på dessa tävlingar...) på Sussie Tapper, tror till min fasa att Amy Diamond går vidare också, hoppas hellre på Poodles (som är bättre utan Etype) eller möjligen Velvet som har mer sydösteuropeisk chans tror jag. Vi får väl se.

Av Schrink - 8 februari 2008 10:28

För er som längtar till melodifestivalen imorgon så finns låtarna (inte hela tyvärr, nån minut av varje tror jag9 tillgängliga på svts sajt.

Av Schrink - 7 februari 2008 22:10

Fortfarande feber och snuva. Såg hela säsong 3 av To the manor born, en gammal åttitalare, charmig serie om en adlig kvinna som tvingats sälja fastigheten till en utländsk uppkomling. Rolig, inte så där skrattrolig utan mer mysrolig. Nu ska jag försöka sova, har inte tid att vara sjuk från jobbet imorgon också. Life´s a bitch

Av Schrink - 7 februari 2008 12:15

Baldacci håller alltid måttet. Flykten var dock mycket seg i början, hade svårt att koncentrera mig. Men den blev bättre efter hand. Handlar som det brukar i Baldaccis böcker om systemet i USA, här både CIA och FBI, lobbyverksamhet etc. En kvinna tvingas fly pga ett mord som sannolikt någon från CIA ligger bakom. En privatspanare, lejd av okänd person, har koll på henne och de flyr sedan tillsammans. Det är inte nån av hans bättre men det är alltid intressant att få vatten på sin kvarn om USA. Betyg 4/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards