Guldkorn

Alla inlägg under juni 2008

Av Schrink - 16 juni 2008 13:51

Har lyssnat på Stephen Boots Dödens plats. Det är en deckare med detaljerade upplysningar om dödsprocesser, lukter, färger, lite för mycket i min smak. Själva deckarhistorien är väl ok men inget märkvärdigt. Den svarta hunden, en av hans tidigare deckare, var mycket bättre. Betyg 3/7

Av Schrink - 12 juni 2008 20:13

Talbok, flera mord, två politiker och man förstår inte riktigt kopplingen. Rörig historia och riktigt taffligt språk, det var på gränsen jag orkade lyssna klart. Inget jag rekommenderar. Betyg 2/7

Av Schrink - 12 juni 2008 20:10

Patrick Dempsey spelar manlige huvudrollen i kärlekskomedin om två bästa vänner. Hon träffar en man och ska gifta sig och då kommer Dempsey givetvis på att han är kär i henne. Lite banalt men mysig film, typisk feel good. Betyg 6/10

Av Schrink - 1 juni 2008 19:06

Jag har lyssnat på Camilla Läckbergs senaste deckare Sjöjungfrun, uppläst av Katarina Ewerlöv. Ewerlöv är min favorituppläsare. Sjöjungfrun är en bra deckare, möjligen lite för många namn att hålla reda på (brukar ju gå lättare när man läser än lyssnar) men intressant historia om en man som försvinner och hittas långt senare fastfrusen i isen. Det blir fler dödsfall och dessutom är det flera män som får hotfulla brev. Erika, huvudperson får man väl säga, är gravid med tvillingar men kan inte låta bli att lägga näsan i blöt när maken är med och utreder mordet. En av Erikas författarkollegor är också inblandad genom att han fått hotbrev. Betyg 5/7, nästan 6 men slutet är inte helt hundraprocentigt.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards