Guldkorn

Alla inlägg under februari 2011

Av Schrink - 26 februari 2011 21:08

Linda Bengtzing må vara vacker men nog hadejag hoppats slippa se henne i globen. men icke. Och pm Lasse Stefanz tar andra finalålatsen rear jag ut biljetterna. Melody club och Linda Pritchard hade jag hoppats på och så åkte melody club UT.

Av Schrink - 24 februari 2011 21:49

Denna Malmöomgång är rätt bra, förutom The disasterarea (förlåt alla dansbandsfans) Lasse Stefans (eller är det z). Ändå vill jag peka att de gjort typ den enda bra dansbandslåten Främling. Men f ö lite svårtiååat. Love generation är ju rosade i pressen och går kanske vidare men av den monut man fick höra ikväll är den nog inte i nivå med Danny och Saade, de andra riktigt dyra prosulripnerna. Nä, jag föll främst för Melody club men också Londa Pritchard. Love g får min tredjeplats, Anders Fernette min fyra (främst för att han är en av de två jag satsade en tia på redan innan spektsklet började). Det är lite synd om webbjokrarna. Kvällens Better or worse är ongen kdålig låt och hpn sjunger rätt ok men oj vad det märks att det är satsat lite pengar på detta. Det blir lite menongslöst med webbjokrar om de sen inte riktigt får nån chans att vinna. Ang Borg så sjunger han alldeles för nasalt för min smak.

Av Schrink - 23 februari 2011 15:17

Jag har sett den svartvita klassikern på dag-TV (sjuk).gregory Peck vann en Oscar för rollen som advokaten som försvarade en svart man som anklagats för våldtäkt. Filmhandlinge påminner om 90-talsrullen Juryn och är riktigt bra. Sedan är det ju omöjligt att jämföra då och nu, tekniken är ju en helt annan nu och även sättet att spela. Men det är kul att äntlige ha sett denna film.

Av Schrink - 23 februari 2011 08:40

Vi såg den tiofaldigt oscarsnominerade Coenfilmen igår kväll. Jefg Bridges har liksom fått nytt lic igen och gör en lysande rollprestation som den försupne sheriffen som ska hjälpa en 14-årig flicka (också lysande) hitta pappans mördare. Allt är så typiskt coen, rollfigurerna, dialogen, tom filmmusiken. Även om jag hoppas att det blir The kings speech som tar hem statyetterna är det här en riktigt bra film, värd 8/10

Av Schrink - 21 februari 2011 23:48

Jag har dröjt länge med att se The tourist mest för att den fått rätt dålig kritik. Men sånt ska man inte bry sig om. Det här är en bra film, rolig och spännande. Lite The sting över den faktiskt. Skönt att se Depp i en bättre roll (jag tyckte verkligen inte om Alice och inte heller Chokladfabriken, ungefär samma roll i båda filmerna). Betyg 8/10

Av Schrink - 20 februari 2011 08:52

Förhandsfavoriten vann alltså norska motsvarigheten till Melodidesrivalen. Det är en svängig låt.

Av Schrink - 20 februari 2011 08:44

Det var rätt ok låtar igår. Men inte sjunger alla så bra. Jag tyckte egentligen bara att Shirley Clamp och Sebasrian höll måtter när det gäller sången. Men sen kan ju showerna kamouflera skavankerna rätt bra. Jag tyckte att Saade och Varga skulle fått till glove och Shirley och Sebastian, eller ev Playtones tiöl andra chansen. De tre första låtarna var ju lätta att sålla bort. Oj vad falskt Lundblad och Lumholt sjöng.Ska se om jag hittar youtubeklipp på några klara Escfinalister.

Av Schrink - 11 februari 2011 15:52

Norge har åtta finallåtar på lördag. Alla går att finna på youtube. Det är en härlig blandning låtar faktiskt.Stella Mwangi sägs vara favorit med låten Haba haba, en rytmisk latinoinspirerad låt. Hon sjunger bra.Babel fish är en 90-talsgrupp som sjunger en vacker ballad av Westlife-typ, You can depend on me.Helene Böksle gör en låt i norsketno-stio, Vardlokk.The blacksheeps gör Dance tonight, två tjejer sjunger, gör inget större intryck på mig.Hanne Sörvag You re like a melody, också en låt som går in genom ena örat....på mig i a f.Åste och Rikke sjubger Bot that easy. Det tror jag den här låten är också, alltså not that easy att sjunga. The lucky bullets låt heter Fire tonight. Inte min vinnare.Sie gubba Alt du vil ha är en härlig femtiotalslåt som jag gillar.Om jag ska strunta i ESC och bara välja ut de jag gillar bäst blir det Babel fish och Sie gubba med Helene Böksle på en tredje plats. Min fjolårsfavorit i Nprg vann ju men kpm riktigt dåligt i ESC-finalen. Sångaren, Dille Didriksen är väl involverad i Elisabet Anderasens låt i Göteborg om jag minns rätt.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards