Guldkorn

Alla inlägg under februari 2011

Av Schrink - 11 februari 2011 10:58

Brolle vann (inte oväntat) mitt hjärta med sin enkla 50-talsinspirerade låt. Sannas låt är också bra, inte Empty room-nivå men å andar sidan mäktigare show. Walz över förväntan men tyvärr saknas utstrålningen. Andreasens ballad fin men jag hoppas vi slipper såna typiska schlagers i finalen. Babsan förfärlig, jag avskyr alltid sånt här i mello. The Moniker var en positiv överraskning som kan skrälla med sin sextiotalare. Anniela och Loreen tämligen slätstrukna.

Av Schrink - 11 februari 2011 10:33

För den slskar tecknat och 3Där det här ett Måste. Ursnyggt gjord, fina figurer, humor och musik i nivå med de klassiska 90-talsfilmerna. Jag blev helt överväldigad av detta. Betyg 10/10 med teckat-mått mätt.F ö kan jag tipsa för er som har klubbkort att man ska använda bonuspoängen för 3D-filmerna, ingen extrakostnad för glasögonen. Jag hade också en ersättningsviljett från sf och även den tog de emot utan extraberalning (företagsbiljetter får man iregel betala 30 kr extra för 3D).

Av Schrink - 11 februari 2011 10:31

Detta är en extremt usel historia, äcen med vuslisglasögonen på. Kjell bergqvist som faktiskt är en favorit gör inte heller nån bra prestation. Det finns däremot guldkorn på skådespelarsidan, Maria Lundqcist är ju lysande, likaså Henrik Dorsin och Johan Glans. De gör att jag höjer betyget från 1 till 3/10. Men lägg penharna nåt annat

Av Schrink - 7 februari 2011 16:54

Jag är inte alls säker men det ryktas om att Italien tänker ge sig in i ESC-matchen igen. Det vore trevligt. F ö kommer många länder att utse sina vidrag under februari så vi får hålla ögon och öron öppna.

Av Schrink - 6 februari 2011 13:37

Det här är väl mer en thriller och den börjar lite segt. Men ge inte upp för historien lyfter. Huvudpersonen Brown jobbar med headhinting och får tag på en intressant aspirant på toppjobb, Greve. Brown behöver pengar och svindlar med konst. Greve kan möjligen ha en riktig dyrgrip. Själv har Brown en vacker fru...Det är inte i samma nivå som Hole-deckarna men ändå riktigt läsvärt. Betyg 5/7

Av Schrink - 6 februari 2011 11:24

Ja det beror ju på hur man ser på saken. Det var väl ganska lätt att gissa vilka fyra låyar som skulle försvinna. Och att Danny skulle knopa ena finalplatsen. Tjusigt framträdande även om jag personligen inte riktigt gillar såna där lite plastiga uppvisningar. Swinhfly var nog också rätt vinnare, en låt som jag tyckte bättre om än In the club. Jag brukar inte gilla rap men det här var rätt bra. Jenny Silver är en favorit men fjorets låt var mycket bättre. Pernilla Anderssons Desperado är nog enda låten jag kommer att ladda in i ipoden. Sex dagar kvar till Göteborg där några av miba favoriter ska göra upp om ytterligare två finalplatser.

Av Schrink - 3 februari 2011 21:28

Nu har man fått lyssna på bitar av de åtta låtar som tävlar i Luleå på lördag.

Mina favoriter så här långt är inte helt oväntat Jenny Silver och Pernilla Andersson. Men Dannys låt var rätt bra, jag brukar inte gilla den där typen av musik men som sagt, helt ok. I botten Dilba.

Svårtippat förutom Danny. Vem som helst av de andra kan knipa andra finalplatsen. Men Danny sitter nog som gjuten om han inte snavar i dansen.

Av Schrink - 2 februari 2011 19:51

Både manliga hauadrollen (firth) och kvinnliga birollen, hans fru (Bonham Carter) är Oscarsnominerade. Det kunde ha varit fler nomineringar för det här är riktigt bra. Prinsen av York stammar och har stora problem med att hålla tal. Brodern blir kung (edward) meb som de flesta ju känner till så fick en viss mrs Simpson honpm att abdikera.Alltså baserat på en sann historia. Se denna, mycket bra. Bwtyg 8/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards