Guldkorn

Alla inlägg under maj 2009

Av Schrink - 31 maj 2009 19:33

Tredje boken av Måns Kallentoft heter Höstoffer. Jag har hört talboken, uppläsare Torsten Wahlund. Som i de tidigare böckerna låter författaren de döda tala och kommentera skeenden. Vet inte om det är så bra idé, men det stör väl inte heller. Jag har haft lite svårt att tycka riktigt bra om de tidigare böckerna, de har bara passerat "in och ut" i huvudet. Själva deckarstoryn här är väl inte nån större överraskning men däremot gillar jag polisporträttet, Malin.

 Betyg 4/7

Av Schrink - 30 maj 2009 22:54

Robinson 2009 har varit bra, högre kvalitet på allt än när TV3 höll i trådarna. Mina två huvudfavoriter var borta redan (Erik som åkte ut förra veckan och i andra hand Lukas som hade presterat mycket bra i tävlingar). Av de fyra som var kvar var min favorit Ellinor som hade lyft sig själv otroligt mycket på alla sätt och dessutom visat otrolig tävlingsinstinkt när det väl gällde.

Av Schrink - 30 maj 2009 17:52

Folk har börjat samlas i parken ovanför kajen där Whitesnake ska spela ikväll. Jag hoppas att tillräckligt många betalar in sig för det är så kul att det har varit lite mer musikevenemang i Umeå än tidigare år. Men om det inte går runt ekonomiskt kommer det ju inte att funka. Synd bara att det inte är nåt band man lyssnat på tidigare. Det är då grymt tur med vädret.

Av Schrink - 30 maj 2009 09:15

Grillbuffen på Balder hade tre fyra olika köttsorter varav egentligen bara kycklingen var ok. Det var dåligt kryddat, övergrillat (nåt nötkött kändes snarast kokt) och potatisgratängen saknade smak. Barbequesåsen måste ha haft följande recept (en del burktomater, en del ketchup. Blanda). Förr när vi ätit på Balder har det varit rätt bra men detta var en besvikelse. Betyg 2/5, tvåan för kycklingen var ätbar, vinet var ok och ...ja det var väl allt.

Av Schrink - 30 maj 2009 09:10

Fristad hade ju den svåra utgångspunkten att de skulle spela först när Yran-fredagen startade på kajen.Kl sex har inte många hunnit ut ens. Men jag tycker de levererade bra under de förhållandnena, med spelglädje trots den glesa publiken. F ö måste det ha varit relativt glest även när Alcazar spelade, 600 ska ha sett dem och vad jag förstår räknar man med över sextusen ikväll på samma scen. Fristad fick efter omständigheterna (utbytt trummis, sångaren ryggskadad) bra recensioner i folkbladet.

Vi hann även med några av de efterföljande banden, men vi hörde mer än såg eftersom vi satte oss på båtrestaurangen Sjöbris (efter att först ätit en inte allför imponerade grillbuffe på Balder)


www.fristadmusic.com


Av Schrink - 29 maj 2009 12:04

Denna helg är det ju den traditionsenliga brännbollsfestivalen. På senare år har det även varit någon typ av musikevenemang. Det känns som om musiken håller på att ta över och brännbollsturneringen minskar i uppmärksamhet. I morgon spelar ju gamla hårdrockarna Whitesnake m.fl Vi kommer att gå ner ikväll eftersom Fristad, som ligger oss varmt om hjärtat, spelar. Det blir nog nåt att äta också, vi hade bröllopsdag igår och den firade vi inte (det var så mycket kring det nya barnbarnet, det var ju en större event än en ojämn bröllopsdag).


www.fristadmusic.com


Av Schrink - 28 maj 2009 17:35

Jag smög in på BB (i Umeå får egentligen bara pappor och syskon hälsa på) för att se mitt barnbarn. Det är märkligt hur ett nyfött barn (som i ärlighetens namn alla ser rätt lika ut) påverkar en, man är övertygad om att det är det vackraste barnet i världen. Han såg inte så där alldeles nyfödd-röd ut, låg tyst på mammas mage. Storasyster har också hälsat på men fick nog ganska långtråkigt så jag hämtade henne efter jobbet.

Av Schrink - 28 maj 2009 07:05

Min äldsta dotter födde sent på kvällen mitt andra barnbarn, en liten pojke. Jag har inte sovit så mycket i natt, dels för att jag delat säng med barnbarnet som övernattat hos oss, men mest för att jag legat och tänkt och fantiserat om den nyfödde parveln. Jag fick prata med båda föräldrarna efter förlossningen, dottern lät ganska pigg och tyckte nog att förra förlossningen varit mycket jobbigare. Idag ska jag smita ifrån jobbet en stund och springa över för en första titt.


Men först frukost till dotterdottern som i väntan leker med den babydocka hon fick igår kväll.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards