Guldkorn

Alla inlägg under augusti 2008

Av Schrink - 29 augusti 2008 11:00

Igår var en bussdag, vi åkte den vanliga
E4-vägen, lite tråkigt men skönt att
bara tänka på ingenting och rensa
hjärnan från jobb, äta nåt gott, läsa
en bok (som om jag inte gör det annars
också)


Sovit en natt på lågprishotell i Stockholm,
tycker det är mycket prisvärt på Formule1,
390 kr f två pers. Idag tar resan mot Malmö
vid. Ändå lite roligare resväg än E4 som man
ju sett tusen gånger.

Av Schrink - 28 augusti 2008 06:48

Trots att packningen var klar vaknade jag halv fem. (sover ofta risigt just innan morgonen). Kollat allt en extra vända, skriver några rader i väntan på att gubben ska vakna. Glömt köpa nåt att äta på bussen men det torde ju ordna sig.


Det här är fjärde utlandsresan på elva månader. Och sen har jag inget inbokat. Det kan ge lite abstinens. Eller också nyttig slentrian. Livet är ju sånt, högaktivt och lågaktivt om vartannat. Som det ska vara.

Av Schrink - 27 augusti 2008 19:30

Jag har äntligen packat färdigt (utom en jumper som inte är torr). Efter att ha ändrat mig hit och dit i två veckor köpte jag ny kamera, en liten en som ryms i fickan. Lite slösaktigt men nu blev det så i alla fall. Vill rymma allt man behöver en dag i min lilla miniväska, allt blir roligare om man slipper släpa på kilovis med grejer. Samtidigt har jag svårt att fara några långa sträckor utan telefon, kamera och mp3. Men jag lämnar datorn hemma (jag ska säga att beslutet är inte taget utan vånda för jag är datorberoende). Det torde ju finnas internetcaféer dit jag ska. Aftonbladet, Dagens industri, VK (lokaltidningen), hotmail och kanske några rader här, sen är det bra.

Av Schrink - 26 augusti 2008 16:55

Lyssnat på Michael Hjalmarssons bok Diplomaten. Det här är en ny bekantskap för mig. Boken handlar om en UD-tjänsteman i Hongkong. Han är kokainberoende, köper av sin chef. Denne mördas. Parallellt följer man historien om en ung prostituerad kvinna som tvingas till kriminalitet. Vägarna korsas i en historia som är rätt intressant utan att bli särskilt spännande. Hårdföra typer och tragiska livsöden på typiskt deckarvis. Betyg 4/7

Av Schrink - 26 augusti 2008 15:26

Det börjar dra ihop till nya äventyr med melodifestivalen. Nån gång i september går tiden ut för inlämnande av bidrag och troligen får vi veta vilka låttitlar som gäller. Idag har man fått info att de ska ändra deltävlingsmomenten för att ha större chans i Europa. Det kommer ju inte att fungera. De har i många år haft målsättningen att alla möjliga genrer ska finnas med och flera av internationellt sett udda bidrag går varje år till final. I och med det försvinner låtar som skulle fungera internationellt. Jag tycker dessutom att de skulle fokusera bara på låtarna till en början, låt samma artist sjunga alla bidrag. Sen när låten är utsedd, låt tio artister göra sin egen version. Sen måste de nog fundera över hur röstningen ska gå till. Jag tror INTE på jurygrupper, de röstade fram Hero och Las Vegas trots att befolkningen ville annat. Men internationell bedömning som de ska införa, det kan vara en bra idé. Hur som helst, jag ser fram emot spektaklet ändå. Det är årets TV-äventyr.

Av Schrink - 26 augusti 2008 07:11

Personvalen i länder som USA medför ökade risker för politikerna. Förutom detta kan det aldrig vara möjligt för människorna att ta ordentlig ställning till vilka politiska budskap som egentligen ges. Mycket viktigare blir utstrålning, sponsorpengar och bra klipp i TV (dessutom vidriga reklamkampanjer). Inte undra på att mycket olämpliga personer kan hamna på vad som väl är (men inte borde vara) världens mäktigaste man (tyvärr man eftersom man ratade Clinton som jag faktiskt tror hade kunnat göra en skillnad). Som läget är nu hoppas jag i alla fall att det inte blir någon ny krigshetsare som sänker det amerikanska folket i ett ekonomiskt svart hål som de kommer att få det svårt att ta sig upp ifrån och som fortsätter att göra jorden till en osäker plats.

Av Schrink - 25 augusti 2008 20:57

Tommy Lee Jones är som vanligt superb. Den här filmen handlar om en ung man (Jones son i filmen) som varit och krigat i Irak. Tillbaka i USA försvinner han och hittas död. Hans far försöker ta reda på vad som egentligen hänt. Susan Sarandon och Charlize Theron (stavas kanske inte så) är också bra i sina roller. En film som tar ställning mot kriget. Engagerar. Betyg 8/10

Av Schrink - 24 augusti 2008 17:40

Ska börja tvätta så jag kan packa inför semestern. Ska försöka packa lite, men jag klarar mej aldrig utan laptop, kameror, ipods, m.m Det är ju lättare packa kläder för solsemester, nu ska vi ju till olika städer som kan ha hur varierat väder som helst.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards