Guldkorn

Alla inlägg under augusti 2008

Av Schrink - 5 augusti 2008 19:37

Har du svårt att koncentrera dig på vad som sägs i en talbok? Det har jag också haft. Men talböcker är ett bra sätt att träna koncentrationsförmågan. Pröva att lyssna samtidigt som du löser sudoku eller ännu hellre japanska korsord (de är inte lika populära men perfekta för koncentration). Det funkar inte med vanliga korsord (åtminstone inte för mig), det är nog så att man ska aktivera nån annan del av hjärnan än den som lyssnar på tal. Ibland hittar jag nåt löst japanskt korsord (det blir en bild när det är klart) och minns direkt vilken bok jag lyssnade på. Ganska kul...

Av Schrink - 4 augusti 2008 19:18

Morgan Freeman har tydligen varit med i en svår bilolycka. De där kändisarna drabbas nog oftare av våldsamheter än vi vanliga dödliga. Freeman är ju en av de bästa i sin genre, att göra lite pompösa kostymnissar. Fast hans bästa roll är ju utan jämförelse i Nyckeln till frihet.

Av Schrink - 3 augusti 2008 12:19

Jag har läst da Vinci-koden igen, nu den illustrerade upplagan jag köpte på bokrean. Boken är mycket bra och blir ännu bättre av illustrationerna, där man ser konstverken, byggnadsverken, listor på tippade stormästare i Priurén. Dan Browns nästa bok, Solomons key, verkar ju tyvärr vara avsevärt försenad för det är åtminstone två år sen det började dyka upp datum för releasen. Förhoppningsvis timar de in att släppa boken i samband med att Änglar och Demoner (filmen) har premiär. Jag älskar böcker, men hittills är det bara två författare där jag inte orkar vänta på svenska översättningen, Dan Brown och JK Rowlings. Vi har både de engelska böckerna, de svenska och talböckerna. Freaks...

Av Schrink - 3 augusti 2008 08:13

Såg I could never be your woman igår kväll. Michelle Pfeiffer och Paul Rudd spelade huvudrollerna. Tracy Ullman spelade en större biroll som nån slags fe. Lite larvig historia om en producent för en TV-såpa (Pfeiffer) som vid en audition hittar ett skådepelarlöfte (Rudd). Han är mycket yngre än hon men de inleder en relation... Som jag skrev ovan, lite larvig historia. Betyg 4/10 (Rudd är rätt bra)

Av Schrink - 2 augusti 2008 16:29

Fick en trevlig kommentar från en Skelleftebo om guldkorn varje dag. Denna helg skulle jag vara helt ledig och få en hel strand av guldkorn men... stora strul på jobbet och fick hoppa in med en timmes varsel. Det var riktigt motigt. Men... har ändå hunnit uppvakta en kollega som fyller år och fick mycket god paj. Sen om jag har tur så är det Morse ikväll. Så även om det inte blev en strand så några korn idag också. Och i morgon är jag helt säkert ledig för då kommer jag att vägra att hoppa in.

Av Schrink - 1 augusti 2008 15:56

Umeå hade ett hejdundrande åskväder igår kväll. Satt med maken på första parkett (inglasade balkongen) och såg fyrverkeriet. Och idag har temperaturen sjunkit med gissningsvis fem grader. Det känns lite höst när det blåser, men vi har i alla fall suttit ute och rensat blåbär.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards