Guldkorn

Alla inlägg under augusti 2011

Av Schrink - 26 augusti 2011 21:22

Jag har inte druckit så många champagner, men vi köpte en flaska till ikvääl, min sista semesterdag (sex veckors semester är till ända, kag jourar imorgon). Masse' har små fina bubblor och en statk citrussmak. Mycket god. Vi har dock inte så mycket att jämföra med, har bestämt oss för atr prövs några champagner här framöver (jag åker ju till Paris om sex dagar, kan kanske köpa hem nåt). Betyget blir bra, det här kommer vi att köpa igen. 8/10

Av Schrink - 25 augusti 2011 21:33

En flicka försvinner mitt under älgjakten. Man hittar hennea bil med blod i och polisen börjar utreda. Msn kommer ongen vart och kallar på förstärknkng från Stockholm. Den förstärkningen är Rtik (Rolf Lassgård) som nu ska hjälpa lokala polisen (peter Stormare m fl) att hitta flickan och ev gärningsman. Stormare är SÅ bra och grym på dialekter. Mycket spännande för att vara svensk film. Betyg 8/10

Av Schrink - 24 augusti 2011 20:22

  Här har blixten härjat i Baktåive (som är ett ställe där det ofta åskar). 

   Alltså stämmer det att åskan ofta slår ner i höga träd och liknande. Appropå åska i Baktåive så slog den ner någon meter från min mamma när hon var ung. Hon blev, enligt egen beskrivning, paralyserad en kort stund därefter. Men nog är det mäktiga naturkrafter.

Av Schrink - 24 augusti 2011 19:15

Det är märkligt. Jag hat läst några av Frimamssons böcker tidigare och de har onte lämnat några större avtryck. Tänkte ge henne en ny chans. Hpn har bra stoeys egentligen. Det här är en tragisk historia om en kvinna som blir inlåst i en källare och man får följa fleta åersonets agerande. Men sen dör det liksom bort. Precis som de andra böckerna jag läst av henne.Betug 3/7

Av Schrink - 23 augusti 2011 11:47

Vi plöjer igenom 2för1-kupongerna och har nu kommit till The black country kitchen. Den gäller 14-18 och jag gissar att det beror på att det är lågtryck där då och nog var det glest mellan gästerna. Vi tog Caecarsallad, liten dryck ingick. Vi blev serverade vid bordet vilket är ett litet plus. Salladen var god, rejält med kyckling och krutonger och lagom mycket dressing i min smak. Betyg 3,5 av 5. Godkänt.

Av Schrink - 22 augusti 2011 22:03

Tre män har chefer som de inte ståe ut med. Så vad göra? Jo, göra sig av med dessa. Men eftersom de inte är några bad guys försöker de leja en mördare. Vilket går sisådär.Stora skådisar i biroller, lite mindre kända i huvudrollerna. Och asroligt, vi skrattade oss igenom filmen, ovanligt lyckad var den. Kul att se Jennifer Aniston i annat är en söta-flicka-roll.Betyg 8/10

Av Schrink - 20 augusti 2011 23:35

Flera nya lördagsserier, visst luktar det höst? Ganska bra TV faktiskt. Först var Lena Ph grym på Gäster med gester, sedan Sveriges bästa manliga sångare Ola Salo och så som grädde på moset en filmatisering av en av de otäckaste deckare jag läst, Ondskans spår av Peter Robinson. Det är ganska många år sedan jag läste den men jag minns väldigt mycket (filmen var inte riktigt som boken i slutet). Och det vill inte säga lite. Jag läser 50-100 böcker per år, mest deckare, och brukar minnas storyn ett par veckor. 


Liten glimt av Ume genom Tove Styrke i duett med Salo, tänk vad mina barn ska älska att få höra det. 

Av Schrink - 19 augusti 2011 23:41

Läs först Vecka 36 för det här är en fortsättning.Hennes son blev kidnappad som nyfödd, det är nu 16 år sedan. Den 18-åriga dottern har inget fått veta. Maken är urless på att hon inte kan gå vidare i livet. Så början dottern söka nätet om vad som hände den där gångem och söker upp en f d journalist som ba väldigt engagerad i händelsen...Mycket kommer att förändras för dem alla i den här spännande fortsättningen på Vecka 36. Klart läsvärd. (jag har lånat den på e-lib). Betyg 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards