Guldkorn

Alla inlägg under augusti 2011

Av Schrink - 18 augusti 2011 20:37

  Bilderna är fotade från vanliga papperskopior, så kvaliten är inte den bästa. Men visst är det fina motiv min kusin Alix fångat.  

Av Schrink - 18 augusti 2011 16:09

Sorry för stavningen, hittar inget tyskt y på ipaden.Under andra världskriget kontrollerar tysken Otto champagnetillverkning och försäljning och är illa sedd. Men det finns de som ser på honom med andra ögon.I nutid är svenske Harald på temaresa och inder en guidad tur hittar han champagnetillverkaren Anselme i dödskramper. Polisen hävdar självmord men Harald och Anselmes dotterdotter tror att han blev mördad. Det finns en maktkamp i champagnehuset, den äldre brodern styr med järnhand. Under en galamiddag hityas han dock mördad och än en gång är Harald i närheten. Ytterligare dödsfall inträffar och en historia med sin början tidigt 40-tal nystas upp. En ganska bra story även om det inte är så svårt att räkna ut mördarbiten. Betyg 5/7. Man blir rent av lite intresserad av champagne.

Av Schrink - 17 augusti 2011 22:38

Totally waste of time.Två killar som gick strax bakom oss ut ur salongen var nöjda, både med manus och filmning. Filmen handlar om en något udda kille som drömmer sig bort. Hans far är deprimerad, hans mor är kanske kär i grannen och själv är han kär i en riktigt otrevlig tjej och sedan är filmen uppdelad i flera kapitel. Man vet onte om det ska vara en mycket seriös film av lite skakig sort eller om det är menat som en parodi. Men parodi på vad i så fall? Betyg 2/10, nästan botten alltså

Av Schrink - 15 augusti 2011 22:35

Angela Kovacz läser. Ytterligare en bok om Martine Poirot, en undersökningsdomare som här hamnar i Orientexpressliknande mordhistoria. En hemlig organisation med förgreningar även till Sverige spelar en viss roll. Privat råkar hon på tåget ut för ett svårt trauma. 

Det här är nog den bästa av Hedströms Villetteböcker (jag tror jag läst två eller alla tre), väl värd läsning. Betyg 5/7

Av Schrink - 13 augusti 2011 23:33

Ännu en talbok, uppläsare Johan Rabaeus. Till en liten by kommer en spansk präststuderande och samtidigt en australiensisk ung dam som ska studera matematik i England. Båda söker efter trådar till sitt förflutna och dessa trådar leder dem båda till denna by. 


Boken börjar ganska segt och jag övervägde faktiskt att "hoppa av tåget" men den blev allt bättre och mer intressant. Det finns kopplingar till 1500-talet och även till 1960-talet och det vävs ihop på ett rätt bra sätt. Betyg 5/7

Av Schrink - 12 augusti 2011 23:46

Jag hade köpt en flaska Chianti tidigare i veckan, närmare bestämt Fonterutoli 2008, 149 kr. Oväntat klen doft men god i smaken, körsbärs-touch. Hade kanske gjort sig bättre till en biff men vi åt lite osar som jag köpt på Noliamässan. Betyg... Tja 6/10 får nog räckaä jag tycker fortfarande att det mest prisvärda vinet är Zinfandel Cline.

Av Schrink - 12 augusti 2011 23:40

Åter en två-för-en-lunch med sonen, idag på Brobergs cafe i centrala Umeå. Enkelt men trevligt fik. Jag åt Västerbottenspaj, sone Tacopaj. Pajerna var rätt goda, det kinde kanske ha varit lite mer sallad till. Betyg 3,5/5. Sedan smet vi in på Waynes och tog varsin Frappe, jag med blåbär och vit choklad, sonen med vanilj. Gott, mennog har de enn bit kvar till Starbucks. Men när nu Starbucks envisas med att bara utlandsresenärer ska få mumsa på deras goda drycker så får vi hålla till godo med Waynes.

Av Schrink - 12 augusti 2011 23:38

Jag och min son åt lunch på Waynes coffee igår, kupong "2betala för1". Vi tog grekisk sallad. Den var ganska god, möjl lite smakfattig. Mycket god latte serverades till maten. Betyg 3/5

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards