Guldkorn

Alla inlägg under april 2008

Av Schrink - 29 april 2008 19:43

Jag har aldrig varit bra på bilspel. Men det här är roligt, ratten är lätt att använda. Jag har inte hunnit till några svåra banor än, men jag kommer nog inte att tröttna lika fort som på andra bilspel. Betyg 7/10

Av Schrink - 29 april 2008 17:31

Äntligen har vi fått hem Wii fit. Och det är precis så roligt som vi trodde. Man får BMI uträknat, kan lägga upp ett mål för viktned-/uppgång, träna balans, muskler, yoga. Och sen tävla med sig själv och andra. Högsta betyg, 10/10.

Av Schrink - 28 april 2008 19:30

Den här dagen blev precis så tung och jobbig som jag anade innan. Det är märkligt att man kan gå på i 120 knyck och hålla fokus men så fort man tar ett steg utanför jobbet är det som om hjärnan bara är tom. Ibland tänker jag att det är underligt att man hittar hem... Fast... jag brukar ha stora svårigheter att hitta bilen (stor parkering och inga fasta platser), och det är ganska pinsamt när man gått runt en halvtimme och sökt. En gång fick jag lov att ringa till min man.


Det här låter inte klokt. Nu ska jag inte göra nåt mer idag utan se ett avsnitt av min älsklingsserie Nord och Syd.

Av Schrink - 28 april 2008 06:58

Jag har härligt mycket att göra nu i tre dagar, så mycket att jag inte vet var jag ska börja. Flera extra arbeten som ska skrivas och det tar tid. Deklarationer inkl dotterns, som i år startat ett litet företag och där kvitton och in-uppgifterna är i en salig röra. Sen far sonen på skolresa imorgon kväll och innan dess ska han ha klart flera skolarbeten. Hur mycket jag än tjatar förhalar han det hela och det gör mig tokig. Sen jobbar jag hela onsdag natt så jag kommer att vara allt annat är fräsch på torsdag.

Målet är fredag morgon då jag reser till Washington, men smolket i den bägaren är att jag hatar att flyga.

Äh, nu har jag gnällt av mig. Kastar mig nu raskt över arbete nr ett som ska vara klart innan lunch och måste skrivas på luckor i schemat (o såna har jag inte idag).

Have a nice dag. Lär av mig tänk mer positivt.

Av Schrink - 27 april 2008 19:30

Trots vissa nedskrivningar på olika sajter fick Azerbadjan, en av mina favoriter, rätt bra betyg i kvällens program. San Marino däremot, kapades oförtjänt. F ö var Norge och Polen rätt ok, resten fruktansvärt dåligt. Och dåligast av de dåliga var Estland.


Angående Azerbadjan är det synd att låten inte har lite mer power i slutet för början är riktigt riktigt bra.

Av Schrink - 27 april 2008 14:28

Eldätaren av Kristinan Lundberg-- en bok jag påbörjat och avbrutit. Pretentiös smörja, oengagerat fast det säkert är meningen att det ska vara precis tvärtom. Antingen gör man en deckare och då ska det vara spännande, eller så gör man en samhällskrönika eller nåt ditåt.

Nej, nu ska jag se om jag har lån kvar denna vecka på elib (man får låna fem böcker per vecka), annars får jag väl städa, det är ändå bättre än detta. Betyg 1/7 (läst cirka 80 av 250 sid).

Av Schrink - 27 april 2008 11:13

Jag har lyssnat på Majvor Mullers bok Mordplats Raitajärvi. Återvändande journalist blir inblandad i mord på gammal kamrat som verkar ha varit psykiskt sjuk. Ganska klumpigt ihopmixad historia om paranoia eller verklighet, religiös fanatism m.m Dålig uppläsning gör inte saken mycket bättre. Jag har ändå kämpat mej igenom hela boken. Betyg 2/7

Av Schrink - 27 april 2008 08:52

Har som jag tidigare berättat varit barnvakt för tvååriga barnbarnet. Det är så mysigt när man får go´nattkram och hon somnar, men hela natten gnyr hon till med jämna mellanrum och jag vaknar för vartenda ljud. Känner mig med andra ord nu på morgonen som en natt efter jobbig jour eller nåt. Henne är det full fart på, inte se på barnprogram eller bygga med duplo (nåt som skulle göra att jag kunde få vila lite). Hon står och ropar på sin femtonårige morbror, där kan jag bara säga GOOD LUCK för han vaknar inte än på fyra timmar även om det blir jordbävning.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards