Guldkorn

Alla inlägg under april 2008

Av Schrink - 13 april 2008 11:26

Av alla länder har vi fått flest poäng av Norge,
247, Danmark 210, Storbrittanien 160, Finland 160.
Öststaternas grannlandsröstningar kan vi alltså inte
säga så mycket om.

Av Schrink - 13 april 2008 10:59

Lite kuriosa om ESC.

Sverige är med för 48 gånger iår.

Sverige har hamnat på topp tio 33 gånger (rätt bra, men en del år har antalet deltagare inte varit just mer än tio).

Sveriges vanligaste placering är fem.

Två gånger har vi kommit sist. 1963 och 1977.

Vi har kommit etta fyra gånger, tvåa en gång, trea fyra gånger och femma sex gånger.

Av Schrink - 13 april 2008 10:55

Erik THulin är en ny bekantskap för mej. Har just avslutat Det femte laboratoriet. En ung reporter i Vaggeryd, Elon, är huvudperson. Av olika anledningar blir han inblandad i ett mord på en HIV-forskande professor. Han var homosexuell och snart försvinner hans fd pojkvän. Det är en ganska bra historia, även om vissa saker är för osannolika. Men Elon och Anna, reportrarna, är trevliga liksom polisen som utreder mordet och försvinnandet. Betyg 5/7. Ska nog läsa Mordbibeln, Thulins andra deckare som kom ut för inte så länge sedan.

Av Schrink - 12 april 2008 21:24

Jag hade fel men är rätt nöjd att Agnes åkte, de är för tråkiga. Tyvärr. Nu ska jag kolla om det finns nån vettig deckare att se innan sängdags. Nian brukar ha gott om mord att klara upp.

Av Schrink - 12 april 2008 21:09

Cans var bäst, Brolle 2a. Tror tyvärr Agnes också blir kvar fast hon är tråkig. Sen är jag inte säker. Egentligen tror jag Linda eller Lotta åker fast Markoolio ju är allra sämst (men inte lika tråkig). Vi får väl se

Av Schrink - 12 april 2008 20:45

Hittills har fyra körer sjungit. Agnes kör ok men tråkigt. Cans kör låter som proffs, grymt bra även om dagens låt inte är nån favorit. Linda kör var väl lite bättre än tidigare gånger men också tråkigt. Markoolio har väl inte hittat så många sångare, det låter mycket bättre om männen dock. Alltså, hittills har Cans ingen konkurrens.

Av Schrink - 12 april 2008 17:28

Ibland blir jag lite paranoid. Jag tänker på Körslaget och allt som skrivits i tidningen om Brolle-sms. Vad kommer att hända ikväll? Kommer många fler att ringa och rösta? Om de haft dåliga siffror på röstningar skulle ju allt med Brolle kunna ha varit planlagt för att få fler intresserade att ringa. Jag har inget emot att Brolle får extraröster, han är en av mina två favoriter och norrlänning som jag, men det mesta i TV är inte så slumpartat som det verkar.

Av Schrink - 12 april 2008 08:16

Sverige gick med i ESC 1958. Man valde helt enkelt Alice Babs, och hon tackade så småningom ja till deltagande. 150 bidrag skickades in och man kom fram till låten Samma stjärna lyser för oss två. Men texten skrevs om och det blev låten Lilla stjärna som sen framfördes. Av de tio deltagarna kom Sverige fyra.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards