Guldkorn

Alla inlägg under augusti 2010

Av Schrink - 31 augusti 2010 10:39

Jag har läst några av GWs böcker och egentligen inte tyckt om nån av dom. Men skam den som ger sig, jag gav mig på hans senaste i alla fall. Och den är mycket bättre, liksom sympatiska personporträtt (som jag måste säga är mycket mer trovärdiga än hans jaktkamrat Guillous). Johansson får en stroke och på sjukhuset tar någon upp med honom ett ouppklarat brott som preskriberats. Det hindrar inte Johansson från att börja rota, vad annars ska han göra i sitt handikappade tillstånd. Det här är inte så spännande men på åt sätt charmigt så jag ger den 5/7.

Av Schrink - 29 augusti 2010 17:42

 

I helgen har vi invigt nya badrummet i källaren. Det blev riktigt bra. FASADRONNY har kaklat. Han har även kaklat vårt andra badrum tidigare, det blev lika bra. Hans priser är väldigt konkurrenskraftiga också. Ett tips för er som bor i Umeå-trakten och tänker renovera badrum (han utför andra arbeten också, ex puts på ytterväggar).

   

Av Schrink - 29 augusti 2010 16:01

Äntligen, många dagar har vi väntat (jag berättade lite för tidigt för mitt fyraåriga barnbarn att vi skulle gå på bio) men nu har vi sett den rosade Toy Story3D. Och hon verkade  tycka om den även om hon inte orkade ha glasögonen mer än halva filmen. Själv tycker jag att 3D-kvaliten inte alls var i närheten av de bästa filmerna, t ex Dräktränaren som var lysande. Men det är en fin historia för mindre barn och inget som skrämmer och det är ett plus. Avstår från att sätta betyg.

Av Schrink - 29 augusti 2010 09:29

Vi är inne i ett stim av TV-deckare just nu. Vi har sett hela Livvakterna säsong 1 förra veckan (ruggigt bra) och nu köpte jag hela Mordkommissionen på Tradera för 137kr inkl frakt så igår kväll (före Mördare okänd i svt1) såg vi första avsnittet. Jag kan inte riktigt förstå varför vi inte såg Mordkommissionen när det gick på TV. Jag måste dessutom erkänna att jag igår köpte hem också den danska Örnen (som vi faktiskt sett en säsong av). Men det är grymt praktiskt att köpa tv-boxar, se dem och sedan sälja på Tradera. Det vinner ju alla på (ja, utom de som får sälja färre nya men de har nog så det räcker).

Av Schrink - 29 augusti 2010 09:26

Vi prövade ett nytt Zinfandelvin igår, vi drack det till ganska kryddstark kycklinggryta. Vinet heter Deadly Zins och riktigt gott, lite nötkaraktär (fast min man höll inte med om detta men nu är det ju jag som skriver). Betyg 8/10

Och det hade sån där etikett som svenskar gillar (ni vet väl att man brukar skicka viner till Sverige för att kolla vilka etiketter som går hem, vi är de som tittar mest på sånt. Förvånad? nej)


Av Schrink - 25 augusti 2010 15:31

Petra Westers advokatkollega Viktoria hittas mördad och parallellt med polisens arbete gör Petra lite egna undersökningar eftersom det finns misstankar om insider-affärer inom advokatfirman. Men Petra hittar också trådar till barndomen.


Den här boken har fått väldigt varierande recensioner. Historien är inte dålig men det blir lite lösa trådar och det är ju aldrig bra. Men upplösningen är ok, inte helt väntad och självklar vilket är ett plus. Totalt blir det både plus och minus och totalt 4/7.


Har nu en hög med vanliga böcker som jag ska ta tag i, väldigt olika typer av böcker så jag vet inte riktigt var jag ska börja. Återkommer...

Av Schrink - 21 augusti 2010 14:28

Tursten har väl aldrig varit nån favorit men jag har läst de flesta av Huss-deckarna. Här läser Magdalena in de Betou, hon är ok även om Ewerlöw, Wahlund, Roosman och Rooney t.ex sticker ut som perfekta talboksuppläsare (plus vissa författaruppläsningar förstås). Historien är inte så spännande, kvinnomord med lite bibelcitat, nån som luktar illa osv. Slutet lyfter inte heller och det här är inte alls nån av Turstens bättre. Betyg 3/7

Av Schrink - 21 augusti 2010 09:02

Hittade ett nytt (för oss) Zinfandel, Windsor california Private reserve. Det är ett fylligt och smakrikt vin som var riktigt gott till den grillade oxfilén (kanske årets sista grillkväll för nu under den senaste veckan har man verkligen känt hösten nafsa en i nacken). Både jag och maken (och även dotterns pojkvän, han som finns på den tecknade bilden på min blogg) tyckte det var riktigt bra. Kostade omkring 90kr. Betyg 8/10. Vi kommer att köpa det här igen.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards