Guldkorn

Alla inlägg under juli 2012

Av Schrink - 24 juli 2012 16:23

Vi bor på vandrarhem i natt, riktigt mysigt ställe som heter Norrqvarn, rakt igenom går Göta Kanal. Vi har öppnat en vinfalska, rött, sydaferikanskt. Riktigt gott, rejäl smak, choklad känns tydligt. Tre druvor, shiraz, mourvedre och viognier. Nu har vi bara lite plockmat men det här gör sig nog bra till grillat, så pass smakrikt är det. 8/10, kanske lite semestereuforiskt men ändå

Av Schrink - 24 juli 2012 07:31

PLUS: Har fortfarande bra röst, imponerande musiker, otrolig stämning.
MINUS: För få Simon and Garfinkellåtar. Sen eä Paul Simon kanske inte lika karismatisk som t.ex Cohen (enda tidigare Globenbesök jag och min man gjort tidigare). Svårt att betygsätta sånt här men 6/10 känns rättvist (gav Cohen 7 vilket kanske var lite snårt. Fogerty och Springsteen är ändå i en annan nivå i den här kvinnans livemusikhjärta)

Av Schrink - 24 juli 2012 07:22

Märkligt med en omfilmatisering så kort tid efter förra. Men den här Spiderman kändes mer trovärdig (min man tyckte dock tvärtom). Bättre kvinnlig huvudroll också )Emma Stone har gjort bra intryck i flera filmer). 3D-effekterna bättre än i flera andra filmer men det når ju inte Avatars nivåer. Betyget blir 7/10

Av Schrink - 17 juli 2012 07:30

Hon måste resa till modern som, av någon outgrundlig anledning kapat av ena fingret. Modern lagar mat hos munkar och där träffar hos Tomas och blir väldigt attraherad av honom. Hon är gift och hamnar i inre konflikter när det gäller dessa känslor. 

Booooring. Jag har lyssnat i nästan fem timmar och då borde man ju lyssna klart men det är så ointressant så det går bara inte. Men jag vet ju att det är många som gillar såna här lågmälda historier, all heder åt dem men jag har gett upp detta. 


Har lite svårt hitta nåt bra att läsa just nu men tror jag ska hoppa på Laglöst land av Håkan Östlundh (jag hoppas att det inte visar sig att jag redan läst den, är lite osäker på saken)

Av Schrink - 10 juli 2012 22:51

Ironman, Captain America, Thor m.fl i samma film, kämpande mot Thors bror Loke och ett gäng utomjordingar. En film som dragit in mer pengar i USA än Titanic. Kan det va nåt. Skulle inte tro det. 3D ok även om effekterna inte på nåt sätt är briljanta. Men handlingen tidvis så seg att man har svårt att hålla sig vaken. Den som ändå gör det hela uthärdligt är Ironman (Robert Downey Jr) och hans sekreterare (Gwyneth Paltrow). Dessutom gillar jag Mark Ruffalo som spelar Dr Banner (Hulken) även om Hulkscenerna känns såå förlegade. 

Sammantaget betyg.... hm, kanske 4/10 (varav övre hälften av betyget bara beror på Downey Jr). 

Av Schrink - 4 juli 2012 16:26

Uppläsare Rakel Molin.invandrarfientlighet och ett mord 26 år tidigare, åtminstone två antisociala poliser, två skadade poliser och en absolut kaotisk historia där en lärare mördas. Man skulle ju kunna tro att det inte kan bli bra, men det här är faktiskt en sån där oväntat bra bok av en författare jag aldrig hört talas om tidigare. Klart läsvärd, betyg 5/7

Av Schrink - 2 juli 2012 16:08

Israel, biblotekarie ii en bokbuss, jobbar med en utställning. Pengar försvinner och alla liksom tar för givet att han är den skyldige. Ted, bokbussxhauffören, ställer upp medmhjälp för att lösa mysteriet. Del två i en serie feel-good-deckare. Mysigt i hängmattan (om regnet lyser med sin frånvaro). Betyg 4/7

Av Schrink - 2 juli 2012 09:07

Vera är ju den lite excentriska kommissarien i denna serie (som jag sett några tv-filmer om). Denna historia kretsar kring den döda socialarbetaren vars dotter vill gifta sig men sonens mor har stora betänkligheter kring giftermålet. I hamdlingen finns även en kvinna som anses ha varit orsak till ett barns död.Rörig historia utan nån som helst spänning. Hade nog tänkt avbryta halvvägs men har ändå lyssnat klart. Betyg 2/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards