Guldkorn

Alla inlägg under mars 2008

Av Schrink - 31 mars 2008 18:42

Tänk vad lite rädsla kan ställa till med. Jag gjorde piroger igår, med tre olika fyllningar. Två smakade jag igår. Nu tog jag den tredje, kyckling och ost, till middag. Jag hade precis svalt sista tuggan när min dotter kom inrusande och frågade varför det luktade så mycket jäst i köket. Redan då kände jag hur det började vända sig i magen. Vi hittade ganska fort orsaken, OSTEN. Så jag har nu tillbringat en ganska lång stund med att försöka kräkas upp den eländiga pirogen men den är som cementerad i magen, redo att ge mig en kämpig natt. Jag mår illa, men gissar att det är mer psykiskt (än så länge).


Detta är bara den senaste delen i värsta strul-dagen med mest bara motgångar.

Av Schrink - 30 mars 2008 18:45

Har dammat av alla ESC-låtarna, (jag tror jag har alla), och har en som jag aldrig tröttnar på. Norge 1993, Silje Vige sjunger Alle mine tanker. Den är suverän. Flest bra låtar tror jag dock att Danmark och Frankrike haft.

Av Schrink - 30 mars 2008 18:40

Jag har snabblyssnat på alla ESC-låtarna (typ en halv minut per låt) och har några favoriter. Det brukar ändra sig när jag lyssnat mer ordenligt, men här är mina nuvarande favoriter:

Azerbadjan

Schweiz (länge sen man fick höra härlig italiensk ballad i ESC)

Polen

+

Norge, Malta, Georgien, Lettland, Litauen, Nederländerna, Portugal (faktiskt), San Marino, Serbien.


Men trist att hälften äv västeuropa valt orientalisk musik. Rätt enahanda.

Av Schrink - 30 mars 2008 15:02

Simon Kernick har skrivit Handel med döden. Boken handlar om en polis som har en liten bisyssla, han åtar sig beställningsmord. Boken börjar med att han tar kål på tre personer och en kort tid därefter är han en av utredarna av mord på 18årig flicka. Boken håller upp spänningen ganska bra utan att bli alltför engagerande, kort sagt en vanlig deckare. Betyg 4/7

Av Schrink - 30 mars 2008 11:18

När jag ringde för att rapportera till nsäta beredskapsperson hade hon redan hunnit jobba en timme. Jag har aldrig förr glömt att ställa om klockan. Jag hade ju varit inne på datorn och där är klockan rätt men med tunnelseende ser man inte mycket. En timme mindre av ledighet denna helg.

Av Schrink - 30 mars 2008 08:32

Har inte sovit många minuter i natt. Har haft s k beredskap, vilket innebär att det kan ringa när som helst och i värsta fall måste jag åka till jobbet. En del verkar kunna somna om fem minuter efter att det ringt, det är omöjligt för mig. (sover alltid dåligt, och har alltså inga marginaler). Det brukar ta flera dagar innan jag är mig själv. Så idag blir det inga ambitiösa projekt utan en bok, kaffe och möjligen en sväng till affären.

Av Schrink - 29 mars 2008 22:09

Tittade på Körslaget på tv4, det var rätt bra. Kända artister hade varsin 20mannakör och framförde varsin känd låt. Lotta Engberg är ju i en klass för sig när det gäller sånt här, jag tror dock inte folk bara ser till vilken kör som sjunger bäst. Annars gillade jag Hammerfall-sångaren och Brolle också. Ska nog fortsätta se detta.

Av Schrink - 29 mars 2008 16:03

Har köpt Nordmans nya CD, Djävul eller Gud. Den är i typisk Nordman.stil, inte som den förra CDn som var mycket sämre. Några riktigt bra låtar varvade med mer utfyllnad känns det som. Är än så länge bästa CDn av melodifestivaldeltagarna. De ska visst ut på turne i sommar, få se om de orkar ända upp till västerbotten. Väntar annars mest på Sanna Nielsens CD som kommer kring 12 april.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards