Guldkorn

Alla inlägg under mars 2008

Av Schrink - 17 mars 2008 16:45

Såg Jumper igår (den enda film som tajmade tågtiderna när vi skulle hem från Stockholm. Det är ju ingen storfilm precis. Den börjar rätt bra, han är egentligen inte nån dålig skådis Christensen, men sen skenar historien iväg och det blir såna där korta klipp som jag avskyr. MEn jämfört med tex I am legend som jag för inte så länge sedan såg är det här ett mästerverk. Betyg 5/10

Av Schrink - 17 mars 2008 16:43

Såg Sound of music igår. Det var mycket bra. Tommy Nilsson är väl ingen stor skådespelartalang men det gjorde inget. Mest imponerande var hon som spelade abedissan, vilken röst. Och Pernilla Wahlgren var också bra. För att inte tala om barnen. Nu ska de ut på turne, passa på att se den om den kommer till din stad.

Av Schrink - 17 mars 2008 16:39

Det var det bästa finalarrangemanget jag varit på, tävlingar mm. Sen hade vi rätt bra platser, vi satt närmast den ingång där artisterna kom ut på arenan (dottern kunde nöjt konstatera att hon syntes flera gånger i TV, själv har jag ingen sån strävan alls). Det är synd att de snygga scenerierna inte syns i TV, tex Perelis berömda lasrar men också andra artister hade snygg inramning. Som väntat vann ju  Perelli, trots att jag (och många andra verkar det som ) ringt på Sanna.  Höll också en tumme för Nordman. Nåja, nu kan man vila från det här ett antal veckor innan det är dags med ESC. Antar att jag snart kommer att börja kolla in hur de andra finalisterna låter. Men nu får det vara påsk ett tag.

Av Schrink - 14 mars 2008 14:34

Har varit på banken för att sätta om huslån idag. Hade inte förberett mig och kollat andra banker etc som jag brukar göra. Fick ett bud (5,05% för 3 år), sa att jag skulle hem och kolla andra räntor (hon blev sur) och for hem. Kastade mej över Dagens industri och såg till min fasa att ICAbanken hade 5,03% (går väl inte lika bra att pruta på internetbankerna så det var nog det som gällde). Tänkte att nu byter jag bank men sen kom jag på att kanske räkna på hur mycket det gör på ett år. Det blev 40 spänn före skatteavdrag. Jag tog bankens bud...

Av Schrink - 14 mars 2008 14:32

Har iväntan på finalen imorgon läst (lyssnat) på Andras Pengar av Tomas Arvidsson (för er som är lite äldre skrev han Enkelstöten och dubbelstöten som gick som TVserie för evigheter sen). Deckarkomedi kanske är rimlig benämning på denna småtrevliga historia om några som planerar en jättekupp (51 miljoner). Det blir en del förvecklingar och om det lyckas får ni ta reda på själva. Betyg 4/7

Av Schrink - 13 mars 2008 21:24

Såg John Fogerty i Sundsvall för några år sen, och var nästan lite hypoman i några dagar efteråt, så bra var han. Och då stod vi pyrt till så jag, som är rätt liten, såg dåligt. Trots att Springsteen är "större" ser jag nog mer fram emot 23 maj på Hovet.

Nu blir nästa biljettjakt när biljetterna till Leonard Cohen släpps, dock ska jag inte dit själv utan min dotter och hennes man (hans idol nummer ett). Vi får se hur vi lyckas.

Av Schrink - 13 mars 2008 21:19

I morgon kväll åker vi till Stockholm. Haft lite strul med hotellbokningen men nu har vi nog nånstans att sova. Får nog bereda mej på att en av de i mitt tycke sämsta låtarna vinner (Perelli), men de senaste två åren har mina favoriter vunnit så det är väl dax. 05 var jag riktigt anti när Stenmarck vann (dock älskar jag hans senare låtar, inte minst den om undulaten) och när Afrodite vann men Hero är inte mycket bättre. Mycket beror det på att det inte finns nåt liv i hennes framträdande. Det är för perfekt för mig.


Annars är ju dagens glädjeämne att Fogerty kommer och att jag fått biljetter på rad två. Men min målsättning att sluta slösa så mycket pengar gick ju åt skogen för nu måste vi ha resa och hotell i Stockholm igen i maj.

Life´s a bitch.

Av Schrink - 9 mars 2008 12:43

Inte helt oväntat sjunger Charlotte Perelli resp BWO först och sist i finalfältet. Nog är målsättningen att nån av dessa ska vinna. Om det måste bli så hoppas jag verkligen på BWO. Nu blir det iaf hårt jobb en vecka sen åker jag och ena dottern till Stockholm på fredag kväll. Vi har båda Sanna Nielsen som favorit, sen är min tvåa Nordman, jag tror hon har Bengtzing som tvåa. Men Stockholm blir ju annat än globen, vi ska på musikal också, äta gott och shoppa.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards