Guldkorn

Alla inlägg under mars 2008

Av Schrink - 3 mars 2008 21:50

Tänk jag fick lite mothugg på förmiddagsfikat på jobbet idag om Charlotte Perellis låt (som jag inte gillade). Likaså var en kollega fruktansvärt oförstående för att jag skarpt gillar Håkan Hemlins röst... Förresten, Nordman har lagt ut en ny låt på kvällstidningarna (hela låten), rätt bra den också.

Av Schrink - 3 mars 2008 21:47

Kungamordet efter romanen av Vibeke-Holst är riktigt bra, bra skådespelarinsatser, inte allt för överspelat vilket det ofta är med svensk film. Samtidigt tragiskt för såna här saker händer hela tiden...


Kanske blir det bio imorgon, återkommer i så fall med detta. Ej bestämt film, kanske Im not there (beror väl på vad mitt biosällskap är intresserad av oxå).

Av Schrink - 2 mars 2008 22:09

Har sett Nu eller aldrig, i huvudrollerna Morgan Freeman och Jack Nicholson. Det kan aldrig bli dåligt med två av de bästa skådespelarna. Och det här är bra, både allvar och roligt utan att det blir patetiskt.


Ploten är att båda har cancer och har fått högst ett år. De gör en lista på saker de vill hinna med...


Betyg 8/10

Av Schrink - 2 mars 2008 17:38

Man tappar andan över rekvisitan och miljöerna i denna film. Annars är den rätt typiskt kinesisk, blodig, men ändå vacker. Tragisk historia. Betyg 7/10

Av Schrink - 2 mars 2008 15:28

Vill bar informera andra ljudboksfantaster att Harry Potter och dödsrelikerna nu går att köpa som ljudbok. Christer Henriksson läser som vanligt. Läser bättre än i de senaste böckerna där han överdrivit vissa röster ganska grovt.

Av Schrink - 1 mars 2008 22:20

Jag som vill se Nordman i globen. Charlotte Perellis låt var verkligen blek men det verkar bara vara jag som tycker det. Och nu står två av mina favoriter mot varann i andra chansen (som ifjol när Uggla stod mot Nanne och sen kom ingen till final). Nå, Sanna Nielsen får min röst i så fall. Nu ska jag se Lynley-reprisen

Av Schrink - 1 mars 2008 18:16

Åter en ny fantasy-film av Harry Potter-typ. Det här hade kunnat vara bra. Snygga omgivningar, helt ok effekter och en story som hade kunnat funka. Men nånting gör att det faller platt ner. Huvudrollsinnehavaren är väl ett misstag men det är nåt mer. Men den är inte helt värdelös, som sagt otroligt fina britiska miljöer. Betyg 5/10

Av Schrink - 1 mars 2008 14:38

En del dags- och kvällstidningar försöker låta pretentiösa när de ska bedöma låtarna. Vissa låtar klassas som barn, pensionär... Sen sätter de höga poäng på sånt som Bengtzings mycket enkla låt. Jag har all respekt för de som gillar denna låt men kvalitativt är den inte ett dugg bättre än nåt annat, snarare tvärt om. Jag har alltid gillat melodifestivalen men att klassa vissa av låtarna som kvalitet och andra inte ´det är urlöjligt. Möjligen skiljer det på artisterna men även där måste man ju respektera den som gillar The Nicole lika mycket som den som gillar ...vad som nu kan ses som "finast" i årets startfält. ´God smak är det sämsta uttryck jag vet för det innebär ju att det finns nån referens och det gör det inte. Lycka till med era favoriter ikväll. Jag håller i a f alla tummar på Nordman

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards