Guldkorn

Alla inlägg under mars 2011

Av Schrink - 30 mars 2011 19:38

Ett lån från snäll (och lika deckartokig som jag) arbetskamrat. En flaskpost dyker upp efter flera år i vattnet. Den glöms bort ytterligsre några år men av en slump blir någon intresserad av flaskan och dess innehåll. En fasansfull historia kommer allt eftersom i dagen. Otroligt levande perspnporträtt och spänning från första till sista blad, helt i nivå med Nesbös, Roslund&Hellsteöms och Buthler&Öhrlunds bästa. ETT MÅSTE. Betyg 7/7(det ska komma ytterligare två böcker i serien senare i år, gissningsvis böcker skrivna innan denna.

Av Schrink - 29 mars 2011 21:38

orsaken till att vi valde den här filmen var att det var den enda som gick tidigt som vi inte sett. Nio utomjordingar med speciella krafter jagades av andra utomjordingar. De tre första var dödade, filmen handlade förstås om nummer fyra. Jag måste ändå säga att den var rätt underhållande även om det blir mer humor än spänning. Ok för den här genren. Betyg 5/10

Av Schrink - 28 mars 2011 22:42

Kri-pos-chefen Martin blir kontaktad av en ung kvinna, hon måste träffa honom för att berätta om det värsta...men de hinner aldrig träffas. Marian Dahle På våldsroteln involveras både som polis och privatperson i den här ganska spännande deckaren. I talvoksformen läser Roosman och han beukar ju inte göra ett dåligt jobb. Så den här är hörvärd, betyg 5/7

Av Schrink - 20 mars 2011 19:50

Vi satt på rad 24, med kameramännen alldeles bredvid. Jag satt bredvid frun till sångaren i Playtones så det var mycket skyltar och ringande. Och alldeles bakom oss satt världens bästa sportkommentator, Andre Pops. Scenen var riktigt snygg men tyvärr vann en torftig låt med en kille som visserlogen showar bra meb som inte precis är nån storsångare. Bäst var Moniker ocg Varga (hon har väl ingen stor röst men den passar bra till den låten).

Av Schrink - 20 mars 2011 19:44

Förra helgen såg jag den inte alltför kritikerrosade musikalen Leva livet. En ganska tunn historia om ett åttitalsband som återförenas. Gamla sveska hits radas upp. Som vanligt i Stockholmsmusikalerna dinns en Wahlgren på scenen, denna fång Linus. Märkligt att inte han gjort sångkarriär, han sjunger (och skådespelar) bättre än sina syskon. Han kom av sig rätt ordentligt, tappade helt bort sina lines men det blev bara roligt. Christine Meltzer överspelade nåt otroligt och Jessica Zanden, som är en rätt bra skådespelare, var inte helt lyckad i ett sånt här samanhang. Bäst var dansarna och den enkla men snygga scenografin.

Av Schrink - 20 mars 2011 19:39

Det var förra helgen i Stockholm som vi såg denna film. En enkel komedi om en. Plastikkirurg som trasslar in sig i en lögnhistoria för att vinna den unga kvinnans hjärta. Hans assistent får lov att låtsas vara hans snart-fd-fru. Charmig historia trots sin enkelhet. Betyg 8/10

Av Schrink - 12 mars 2011 08:35

Efter en natt på tåget sitter vi på MacD, det är synd att Norrlandståget ska behöva komma fram halv sju till vår kära huvudstad. De har ju WiFi MacD så vi har hunnit uppdatera oss om tragedin i Japan och även sett de senaste mello-oddsen. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken låt jag ska hålla på. Jag gillar Varga bäst men tror att den skulle gå dåligt i ESC, Saades show är ju internationell men jag tycker inte han sjunger tillräckligt bra. Danny sjunger bättre men har inte lika positiv utstrålning. Brolle gillar jag men tror inte heller den skulle ge en finalplats i ESC. Moniker gör mig glad och acenahowen är snygg. Sammanfattningsvis KAN jag säga vilka tre låtar jag hoppas kommer sisr. 10. Bengtzing. 9. Playtones. 8. (tyvärr för hon är bra men inte låten) Sanna Nielsen. Men först ska vi se musikalen Leva livet. Och hitta vårt hotell...

Av Schrink - 1 mars 2011 18:35

Jag har hittat ytterligare en underbar engelsk TV-serie, Bramwell. Det är litegrann som en engelsk Dr Quinn (men den här är bättre) och utspelar sig på ungefär samma tid. miss Bramwell är läkare som, när hon inte får jobb på lasarettet för att hon är kvinna, startar en sjukinrättning för de fattiga. Hennes charmerande far är också läkare, han har privatpraktik och där arbetar dottern också deltid för att tjäna pengar, hennes andra jobb ger inget sånt. Det här är en episodhistoria men med en grundhistoria i botten och boxen innehåller fyra säsonger (är inne tredje).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards