Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2011

Av Schrink - 26 oktober 2011 21:00

Efter Jo Nesbös deckare.En s.k Head hunter tjänar extra genom fräcka konstkupper. Men när hans fru presenterar honom för en holländsk f d vd ett säkerhetsbolag spårar livet ur. Head huntern hamnar i värre och värre situationer. Väldigt blandade åsikter om filmen. Jag gillar ju såna här fiömer även om vissa delar blev lite överdrivna och parodiska. Betygg 7/10

Av Schrink - 26 oktober 2011 17:12

Det här är inte en Ölandsdeckare. Jan söker arbete på en rättspsykiatrisk klinik därför att han tror att Rami, som han träffat många år tidigare, är intagen där, han får arbete som barnskötare. Det kommer ganska snart fram att han varit inblandad i en pojkes försvinnande på ett annat dagis. En ontressant historia, MEN som jag sagt så många gånger tidigare:en bok är inte bättre än slutet. Nåja, fullt så elak ska jag inte vara för Theorin skriver intressanta historier. Så betyget- 5/7

Av Schrink - 24 oktober 2011 20:43

Lite matinefilm... Här spelar Bloom för ovanlighetens skull The bad guy (en av dom). Den klassiska historien om när Athos, Portos och Aramis träffar dÁrtagnan och de försöker rädda drottningens heder och Frankrikes kungahus. Den här filmen har fått ta mycket skit men nog är den bättre än del 2-4 av Pirates i alla fall. Betyg 5/10

Av Schrink - 22 oktober 2011 08:58

Jeanmaire cuvee brut champagne EpernayTrist doft och första smak, nästan lite jäst. Det blir ju lite bättee sen och eftersmaken är inte dum.  Men betyget blir inte mer än 4/10, nog ska en champagne smaka bättre. F ö såg vi Doobidoo, spelade gamla LP-skivor. Och så har jag 13 pågående spel på Wordfeud. Höll på förlora en match igår, nu har han eller hon bett om rematch och jag ligger under. Jag hatar att förlora så jag får ligga i nu (är väl annars lite impulsiv och skriver det första ord ja ser).

Av Schrink - 18 oktober 2011 10:25

Detta är en direkt fortsättnkng på succen Geim. HP lever rikemansliv, men börjar bli less på turistattraktioner. Men han har träffat en kvinna, Anna, som inte går av dör hackor. Nu bär det sig inte bättre än att Anna blir mördad och gissa vem man misstänker...Jag brukar inte ägna alltför mycket tid av att analysera språk, men här blir jag så uppfylld av den härliga blandningen av rikssvenska och allehanda slanguttryck. Bara det för boken läsvärd. Men sen är det en mycket spännande intrig. För att inte säga den klockrena (nåja, möjligen väntade) cliffhangern i slutet.men betyget kan bara bli ett, full pott förstås 7/7. (undrar hur många sjuor jag gett i år. Fyra?)

Av Schrink - 17 oktober 2011 17:57

De första två veckorna har låtarna varit bedrövligt dåliga. Idag är några låtar okej. Jag tänker då främst på Dance it all away och On the top of the mountain. nån av övriga låtar var väl också acceptabel. Meb när släpps info om några låtar som är uttagna till Mello? Biljetterna släpps ju pm en vecka och det är tyst som i graven från herr Mello.

Av Schrink - 15 oktober 2011 19:39

Naima skulle egentligen övernatta hos kompis men är febrig, snuvig och har huvudvärk. Så det blev mormor istället. Snällaste barnbarnet i världen tror jag. Har dått tag på gamla tecknade smurffilmer så nu sitter vi och myser i soffan med filtar och godisklubbor

Av Schrink - 15 oktober 2011 19:35

Åter en lättläst söt liten historia. Några kvinnor åker, efter att ha vunnit på lotteri, på bussresa till Tyskland och julmarknad. Ingen gastkramande story men avkopplande innan man somnar. Inte hennes bästa dock, betyg 3/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards