Guldkorn

Alla inlägg under februari 2009

Av Schrink - 28 februari 2009 10:07

Jag har lyssnat på Lisa Ungers Inte hela sanningen. Det är fortsättningen på första boken, Vackra lögner. Ridley har en relation med Jake, men han tycks inte kunna släppa tanken på sin bakgrund där Lisas riktiga far, Max, spelat en avgörande roll. Det har framkommit att Max hade ytterligare mörka sidor. Ridley hamnar i många svåra situationer på grund av detta. Rätt spännande men precis som första boken kunde slutet ha varit mer genomtänkt. Betyg 4/7

Av Schrink - 27 februari 2009 13:31

Kan knappt röra mig idag pga ryggen. Men veckans mello-låtar har jag skummat igenom. Det är överlägset bästa startfältet, kan inte säga på enminuterssnuttarna vilken som är bäst men förutom Next 3, Torleifs och Alvengren är alla låtar rätt bra vid en första lyssning. Sahlene och norskan hade nog den låt jag så där momentant tyckte läst bäst men här behöver man nog hela låten plus showen för att bestämma sig. Blir intressant i morgon.

Av Schrink - 25 februari 2009 20:53

Naomi Watts och Clive Owens spelar huvudrollen i denna film, som väl ska vara en thriller. Handlar om stora vapenaffärer där en bank är involverad. Det börjar rätt bra men blir fort utdraget och ointressant. Inga oväntade vändningar heller. Skippa denna tills DVDn kommer. Betyg 4/10

Av Schrink - 25 februari 2009 07:56

Jag vill först och främst säga att jag inte är nån "vän av kungahuset", jag skulle rösta bort dom om det blev omröstning. Men det innebär inte att jag tycker att det är nåt fel på personerna. Tvärtom ger Viktoria ett mycket bra intryck på alla sätt och jag tror att hon även utan det blå blodet skulle ha "blivit någon".


Det som var märkligt igår var drottningens del i tillkännagivandet. Hon verkade läsa innantill hela tiden, hon var stel, mimikfattig. Hon har väl aldrig varit den mest naturliga personen men nåt än förändrat. Det kan finnas många orsaker till detta. En, den mest sannolika, är väl att hon inte hoppar högt av glädje över giftermålet. Men det kan ju faktiskt vara så att hon inte har så bra minne och därför måste läsa från en minneslapp. Om jag inte minns alldeles fel hade hennes mor minnesproblem, möjligen vid högre ålder men ändå.

Av Schrink - 22 februari 2009 22:01

Jag är mycket förtjust i sk kostymfilmer, särskilt engelska miniserier. Jag har nu sett Tom Jones, en filmatisering av Henry Fieldning. Det är en ganska humoristisk film, nästan lite buskis fast i krinolinfodral. Tom Jones hittas som nyfödd utanför sin blivande förmyndares hus. När han växer upp blir han utkastad och man får följa hans eskapader i England. Det är en riktigt sevärd film för den som gillar denna genre.


Fielding som skrivit boken ska ha varit den som grundade polisväsendet, vet inte om det stämmer men det stod i informationen efter filmens slut.

Av Schrink - 22 februari 2009 13:06

Jag har lyssnat på Vackra lögner av Lisa Unger. Huvudpersonen rycker in och räddar en person och det leder till många händelser hon inte väntat sig. Till slut vet hon inte vem hon är, vem hennes föräldrar är och vet hon egentligen kan lita på när en person mördas alldeles bredvid henne. Boken är klart läsvärd, men ändå en ganska ordinär deckare. Lite mer fokus på vad som är av värde i livet, men inga mer djuplodande funderingar. Betyg 4/7

Av Schrink - 22 februari 2009 10:41

Krassimir Avramov heter den sångare som ska framföra Bulgariens bidrag i ESC, Illusion. Den här låten är liksom obeskrivlig. Det är discodunk, operatoner och däremellan etno-instrument, jojk(?) och allt är paketerat i ganska modernt paket. Antingen är det värdelöst eller genialt. Tyvärr känns det efter en genomlyssning som det förstnämnda.

Av Schrink - 22 februari 2009 10:39

Makedonien skickar till Moskva en lite upprockad variant av en typisk balkanlåt. Gruppen Next Time sjunger Nesto sto ke ostane  till rockkomp. Det är rätt okej.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards