Guldkorn

Alla inlägg under mars 2014

Av Schrink - 25 mars 2014 12:40

En man på ett äldreboende hittas hängd. Malin Fors dotter Tove jobbar där och det är hon som hittar honom. Han har skrivit ilskna insändare om det privata vårdbolaget.

Gillar Malin som allrid har det lite kämpigt privat. Gillar också de små kapitlen där de döda reflekterar. Spänningsnivån är däremot ibte så hög. Betyg 5/7

Av Schrink - 24 mars 2014 22:02

Efter en del tekniskt strul fick vi se filmen som handlar om ett samhälle där männidkorna testas och sedan delas in i grupper, ex De lärda, De modiga. Sen finns det några som inte går stt placeras, Divergenta. De anses farliga och dödas. En sån är Tris.

Filmen ger lite Hungergames-känsla. Den börjar mycket starkt, avslutas kanske inte snyggt men ändå...8/10. Gillar såna här filmer.

Av Schrink - 18 mars 2014 17:13

Hade tänkt se en annan film m min son men han jobbar natt så det blev denna, som jag hade rätt låga förväntningar på. Disney (Hanks) försöker förmå författaren till Mary Poppins (Thompson) att skriva på ett filmkontrakt. Även Colin Fartell medverkar (länge sen) i den här ganska charmerande filmen som är både lite kul och lite tragisk. Betyg 7/10

Av Schrink - 18 mars 2014 10:35

Talbok som jag lyssnade på på väg till Stockholm för tre veckor sedan. Gav väl inte så stort avtryck. Minns bara att den var ganska medelmåttig. Kan dock åter konstatera att mitt hörselminne är under all kritik, mitt bildminne betydligt bättre. Så jag borde aldrig lyssna på talböcker!

Av Schrink - 18 mars 2014 10:23

Bok som jag fick i somras men den lät tråkig. Så var dock inte fallet när jag väl kom igång. Harold får ett brev av en arbetskamrat som han inte sett på 20 år. Hon är döende. Han beslutar skriva några rader till henne men väl framme vid postlådan tycker han orden känns fjuttiga. Han fortsätter till nästa brevlåda...på ett cafe pratar han med en servitris om hopp och då beslutar han sig för att gå de 100 milen till sjukhuset. Frun, med vilken han har en ganska kylig relation, informeras via telefon om hans planer...jag vet, det låter segt men det är en historia som på nåt sätt griper tag i en. Man får små pusselbitar längs vägen kring hur livet gestaltat sig. Betyg 5/7

Av Schrink - 18 mars 2014 10:18

En gammal reabok som inte blivit läst tidigare. Zoe blir på natten uppringd av maken som låter väldigt konstig. Hon får inte lita på någon enligt honom. Det visar sig sedan att han är död och av oförklarlig anledning befinner hon sig precis där man finner honom nedanför en bro...spännande deckare. 6/7

Av Schrink - 18 mars 2014 10:12

Talbok. Har inte varit så förtjust i Bäckströmserien men den här gillade jag. Det är fråga om stora pengar flr många, Faberge, Wnston Churchill och förstås lite ibterna meningsskiljaktigheter inom poliskåren. Klart läsvärd, betyg 6/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards