Guldkorn

Alla inlägg under november 2010

Av Schrink - 30 november 2010 15:24

Mitt försts föörsök att skriva på min ipad. Jag har i a f läst Tusenskönor, den handlar om ett äldre par som hittas döda, troligen själcmord. MAN tror att självmordet beror på att ena dottern nyligwn dött i narkotikaöverdos. Andra dottern är utomlands och får stors problem då allt som är hennes bara försvinner.Riktigt bra, jag har för en tid sen köpt Ohlssons föregående bok, Askungar, men aldrig läst den. Men nu ska det bli av. Betyg 5/7

Av Schrink - 29 november 2010 18:52

Efter alltför många månaders väntan släpps nu Ipad i Sverige. I natt kan den nattpigga (läs jag) köa på Mediamarkt för att hinna få ett ex (ja få och få, de ryktas kosta mer än de borde. Jag trodde de billigaste skulle gå loss på 4000 men det sägs bli 5000). Vilken enorm tur att jag är ledig i morgon (om jag nu hinner få en, har ju ingen aning om hur många som säljs och vilka modeller som kommer att sälja bäst) för jag har längtat så efter en Ipad.

Av Schrink - 29 november 2010 18:48

Den nyskapande (not) melodifestivalen visar upp låtar av Fredrik Kempe, Gson och Bard (visserligen bra låtskrivare men var är det nya) och många av artisterna är gamla (i alla bemärkelser) i gamet. Det finns dock några saker att glädjas åt, framför allt blev jag glatt överraskad att Jenny Silver vågar satsa igen trots det oförklarliga nederlaget i fjol (med 2010s bästa låt). Men två dansband, det svider (även om jag inte hört Playtones, men dansband är dansband och det känns lite som Hollands bidrag 2010 som blev SÅ narrat).

Av Schrink - 28 november 2010 13:55

Det blir nog ingen revolutionerande förnyelse av Melodifestivalen, det har redan konstaterats åtskilliga gånger. Men nu Christer får du lyssna på mitt tidigare förslag som jag själv tycker är genialt:

1. Välj ut 32 låtar.

2. Fyra deltävlingar, samma artist sjunger åtta bidrag i vardera programmet. Den artisten ska sedan inte vara med längre.

3. I varje deltävling går de två bästa melodierna vidare till semifinal.

4. I semifinalen ställs de åtta låtarna mot varandra och två vinner.

5. I finalen för tio olika artister sina versioner av de fem låtarna.Dessa artister ska stå för modern svensk pop-/rockmusik fast i olika genrer så variationen blir så stor som möjligt.



På detta sätt kommer låtarna mer i fokus, nu hänger mycket på vilken artist som råkar få låten. Sedan slipper de stora artisterna riskera att åka ut innan finalen och kanske fler vill vara med...

Av Schrink - 28 november 2010 13:52

Gårdagens middagsvin, ett slumpköp vilket kan vara roligt ibland. Vi åt lasagne, tror inte nån tyngre mat skulle passa. Mycket bär i doft och smak, lite sträv eftersmak, men ändå helt ok. Vet inte riktigt vad det kostade (min man köpte det) men troligen under 60kr och med tanke på det är det godkänt. Betyg 5/10

Av Schrink - 28 november 2010 13:49

Jag har sett rätt många avsnitt av Mord i sinnet men har nog aldrig fattat att det baseras på böcker. Så jag blev förvånad när jag insåg att i denna bok, som sannolikt är första i serien, börjar en psykolog samarbeta med polisen för profilering etc.


En seriemördare går lös och inte vilken sån som helst utan en sadist som torterar sina offer ganska brutalt (nästan svårt lyssna på när jag varit ensam hemma faktiskt). Spännande även om upplösningen ju var förväntad (det blev ju ändå en TV-serie). Betyg 5/7

Av Schrink - 26 november 2010 23:06

Jag har sett väldigt lite av Idol detta året, bara snabbrepriserna på de tre-fyra sista fredagarna. Men man får ju snabbt favoriter ändå. Det är nog de fyra bästa som är kvar men sen är det svårt att säga om man ska låta dagsformen avgöra, vilken låt som sjungs, hur de är klädda etc. Jag hade nog gärna sett Linnea i en final mot Olle men nu blir det ju inte så. Jag skulle faktiskt tippa att det blir Jay mot Minnah om hon hinner bli frisk. Med nästintill hundraprocentig säkerhet vinner ju Jay och han sjunger väl bra men de som ska hålla i längden måste ha större personlighet och mer särart i rösten. Som Linnea.

Av Schrink - 25 november 2010 22:48

Ja ja ja jag vet, ALLA har sett den filmen. Men inte jag eller min man. Men ikväll har vi tagit steget (jag köpte filmen för flera veckor sedan och så glömt bort den). Jag pendlade mellan att gilla den och att äcklas men slutet är ju lysande. Edward Nortons rolltolkning är Oscars-nivå på och min man fick ju gotta sig åt sin favoritskådis (HElena Bonham Carter).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards