Guldkorn

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Schrink - 8 november 2010 22:31

På torsdag är det förhandsvisning på svenska filmen Cornelis för oss Biokllubbare. Idag släpptes biljetterna för guldmedlemmar. Intressant det där med förhandsvisningar, få tonåringar står och trycker bakom dörren fem minuter innan de öppnar, men vi lite äldre finns där och en del springer, när dörrarna väl öppnas, för att hinna först. Jag tror inte det är själva gratisgrejen utan det blir lite av en tävling att få de bästa platserna.


SF har utökat förhandsvisningarna enormt och det är rätt kul för man ser en del filmer man annars aldrig skulle ha sett (och som ibland är mycket bättre än man trott--förstås också tvärtom ibland).


Återkommer med lite omdöme efter torsdagen. Såg förresten trailern på Tron som jag inte alls hade tänkt se. Men den såg riktigt snygg ut och i 3D kan det bli en höjdare så vi kommer nog att se den rätt snart efter premiären. Men först är det ju Harry Potter...

Av Schrink - 8 november 2010 22:28

Jag och dottern hade tänkt se den tecknade 3D-filmen om Ugglornas liv men den verkar bara gå på helgerna. Så det blev Due date (som jag redan sett men inte dottern) och filmen är lika rolig andra gången. Så totalt lyckade skämt och huvudrollerna sitter som smäck.

Av Schrink - 8 november 2010 22:24

Det var lite kul med uppträdanden på Webb-jokerfinalen (även om svt24 väl gör att tittarsiffrorna inte kommer att slå i taket). Förvånande bra uppträdanden och jag tycker nog att rätt låtar vann de åtråvärda platserna i Melodifestivalen.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards