Guldkorn

Alla inlägg under mars 2009

Av Schrink - 31 mars 2009 17:58

Jag har gått lite extra idag eftersom jag kommer att vara på resande fot och inte kan planera in några promenader. Har vi tur blir det ändå tillfälle för strosande i (ett förhoppningsvis vårsoligt) Florens, men det är inte alls säkert. Nu nollställer jag stegräknaren för idag, de få steg jag kommer att gå ikväll får räknas till imorgon. Kommer inte att kunna fylla i något på tappa.se förrän på söndag.

Av Schrink - 31 mars 2009 17:54

Vi köpte kakel till badrummet i söndags. Jag har sedan tidigare sett ut världens snyggaste golv (klinker). Skulle visa dottern när vi tog en promenad till Coop. Och så har just den sorten utgått ur sortimentet. Jag och maken tittade på det i slutet av förra veckan. Nu gäller det att hitta ett lika prisvärt golv, vet bara inte var jag ska leta.


Idag sattes det lilla fönstret in som ska sitta mellan bastun och badrummet. Det blev riktigt bra. Det kommer att bli en liten hylla på badrumssidan som ska kläs med brun mosaik.

Av Schrink - 31 mars 2009 11:00

Igår och idag har jag höga målsättningar för antal steg. Ikväll åker jag ju iväg till Florens och där kan man inte styra hur många steg det blir. Det är konferens från 8.30 till sena kvällen skulle jag gissa och det är möjligen lpå lunchen man kan ta en sväng. Är det fint väder torde lunch-hoppningen inte vara något offer för det är ju en av världens vackraste städer. Kongresscentret ligger bra till, några kvarter från de kända kvarteren med Catedrale Santa Maria dei fiore. Det är inte långt till Galleria degli Uffizi heller men dit kommer man knappast in utan att ha bokat biljetter i förväg. Är vädret dåligt kanske de har kvällsöppet och då kan det kanske vara köfritt.

Av Schrink - 31 mars 2009 10:56

Hört en (tyävrr inte talmässigt så bra) talbok, Tala aldrig om det av Chatarina Kjellberg. Huvudpersonerna Roberta och Pekka får hugga tag i en historia där Åsa tagit sitt liv men där vännerna inte tror att det stämmer. Det är något som har hänt Åsa och några kompisar tio år tidigare, men vad kan man inte lista ut. Man kommer dock i kontakt med en lite mystisk religiös "sekt" där inte bara ledaren är lite svårgreppad.

Boken är ok (hur många böcker blir det inte just "ok" som blir bedömningen. De flesta deckare är ju vanliga deckare, inte dåliga men inte heller med nåt speciellt som gör att man minns dom. Betyg 3/7 


Av Schrink - 29 mars 2009 20:10

Diagnos gisslan av Peter Gissy. Uppläsare Jacob Nordensson.

Det är ett bankrån i Göteborgstrakten, men rånarna får ett litet byte. De skjuter en person och tvingar till sig en bil där det redan sitter två personer. Den här "diagnos-deckaren" är av samma sort som tidigare, dvs en deckare utan krusiduller. Den är ok men blir liksom aldrig spännande. Betyg 3/7

Av Schrink - 29 mars 2009 19:12

Så ruggigt spännande den sista världscuptävlingen i skidskytte blev. Vilka nerver hon har, Helena Jonsson. Jag trodde aldrig att hon skulle klara av att skjuta fullt med så mycket på spel. Och hon var den enda av alla startande som sköt fullt. Lite synd är det ju om Kati Wilhelm också, hon hade nog mer press på sig än Helena. Men hon fick ju ganska mycket utdelning på VM istället.

GRATTIS HELENA

Av Schrink - 28 mars 2009 17:42

Vi har varit och lyssnat på blues på Harrys. Shake down är ett band från Vännäs, och de var riktigt bra. Det var ganska fullt på Harrys också trots att de spelade kl 15.

Av Schrink - 28 mars 2009 09:42

Om vädret håller i sig tror jag att jag kan få med maken på dagens stegjakt. Vi planerar att gå ner till stan, lyssna på Shake down på Harrys, kanske äta en bit och sedan går vi hem igen. Mitt mål för idag är 15.000 steg. Jag gick betydligt mer igår men känner mig lite sliten här och där (bedrövligt nog är det ena axeln som är mest besvärlig. Jag försöker att göra så små medrörelser som möjligt när jag går men axeln är inte i så bra skick så. Bara att bita ihop).


Kolla gärna in www.shakedown.se

En jobbarkompis är med i bandet.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards