Guldkorn

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Schrink - 28 mars 2009 17:42

Vi har varit och lyssnat på blues på Harrys. Shake down är ett band från Vännäs, och de var riktigt bra. Det var ganska fullt på Harrys också trots att de spelade kl 15.

Av Schrink - 28 mars 2009 09:42

Om vädret håller i sig tror jag att jag kan få med maken på dagens stegjakt. Vi planerar att gå ner till stan, lyssna på Shake down på Harrys, kanske äta en bit och sedan går vi hem igen. Mitt mål för idag är 15.000 steg. Jag gick betydligt mer igår men känner mig lite sliten här och där (bedrövligt nog är det ena axeln som är mest besvärlig. Jag försöker att göra så små medrörelser som möjligt när jag går men axeln är inte i så bra skick så. Bara att bita ihop).


Kolla gärna in www.shakedown.se

En jobbarkompis är med i bandet.

Av Schrink - 28 mars 2009 09:38

Torsten Wahlund läser Karin Fossums nya bok Den onda viljan. Wahlund är en ganska bra uppläsare (som jag främst kopplar till Arne Dahls suveräna böcker). Här är det en ung man, på permission från psykiatrisk vård, som hittas drunknad. Hans två något äldre vänner har ingen aning om vad som gjort att han plötsligt begått självmord men de tyckte att han såg ovanligt tungsint ut. Seier och Skarke utreder som vanligt och får en känsla av att något är fel. Om Jon inte kunde simma, hur kommer det sig att han blev funnen så långt ut i vattnet?

Fossum är väl inte någon av mina absoluta favoritförfattare men det här är nog en av hennes bättre böcker. Betyg 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards