Guldkorn

Alla inlägg under november 2010

Av Schrink - 2 november 2010 21:10

Idag hälsade mitt fyraåriga barnbarn på, hon är precis idag 4 och ett halvt. Därav åldersdiskussion. Sonen visade upp 18 fingrar och sa att så gammal är han. Så jag visade upp 53 fingrar och då säger barnbarnet: När man är så där många år då är man nästan död.


Sen berättade hon att man märker att nån är gammal för dom blir så mjuka om kinderna. Sen strök hon mig över kinden. Nu tycker jag kanske inte att jag känner mig så urgammal men idag gjorde det inget ändå.

Av Schrink - 2 november 2010 11:28

Det har släppts tolv låttitlar och artister hittills i mello och det har väl varit en sedvanlig blandning av gammalt och nyare i samma anda som tidigare. Nu var det ju sagt att Mello skulle förnyas. Och nu äntligen. Äntligen kommer Europa att böja sig vid våra fötter för nu ska Babsan sjunga Ge mig en spanior. See you in Stockholm 2012..............................................

......................

..................................................

..................NOT.

Kan ingen dra ut den där Christer B med fötterna före och locka in nån som kan vad som är modernt.

Av Schrink - 1 november 2010 20:42

Jag och en jobbarkompis brukar äta på lunchrestaurang en gång per vecka. I regel har det varit lasarettsmatsalen och de har ganska medioker mat. Men vi har ju rabattkuponger så det blir rätt billigt. Idag tog vi bilen in till centrum och Scandic Plaza. För några kronor extra fick vi trevligare miljö och mycket bättre mat. Jag åt god fisk, väl tilltagen salladsbuffe fanns också och dessutom vispgrädde med hjortron i rånstrutar till efterrätt. Och kaffe ingick också. Kostar normalt cirka 90 kr och det är ju rätt billigt, för oss som har 2för1-biljetter kvar blev det 45 spänn, alltså långt billigare än ett skrovmål. Betyg 4/5 (bättre juice och cappuccino som tillval på kaffemaskinen så hade det blivit full pott).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards