Guldkorn

Alla inlägg under augusti 2011

Av Schrink - 10 augusti 2011 08:42

Ännu en i raden historier där Homan som av en slump hamnar på en spännande resa däe det sedan dör någon. Denna gång finansieras resan genom en delbetalning för en såld antikvitet. Samtidigt blir Homan misstänkt fr att ha misshandlat en kvinna -vilket han ju givetvis inte gjort.Man blir lite övermätt på alla Homandeckare, jag lyssnade på denna i brist på annat. Bolme läser och han är väl okej. Men betyget blir bara 3/7. Jag har väntat en tid på att Åsa Schwarzs nya bpk ska komma ut på elib men nu beställde jag den igår från Adlibris. Så nu har jag snart en (förhoppnongsvis) bra bpk i knäet.

Av Schrink - 7 augusti 2011 06:15

Jag har haft ett tufft jobbpass efter Italienresan, 13 arbetsdagar på raken. Sista veckan försov jag mig två dagaf (och jag brukar inte försova mig mer än en gång per år). Klockan åtta igår kväll gick jag av jouren och nu har jag semester. Jag och Åke såg en trevlig film, sen la ljag mig. Och vaknade 5:50. Klarvaken. Vad finns det för rättvisa? Idag kommer dock min älskade kusin på besök. Jag har inte träffat honom på flera år (vi pratar i telefon varje vecka). Ikväll ska vi till Holmsund på middag. Nice. Gissar ayt det blir Nolka imorgon. (fått tips av Simon att vi ska köpa badtunna. Är lkte skeptisk. Vad gör man med allt smutsvatten?)

Av Schrink - 6 augusti 2011 22:24

Jake Gyllenhaal spelar mannen som, efter sin död blir programmerad att rädda Chicago från ett vansinnesdåd. Lite av Inception-genren och trots aty den inte når upp i den nivån är det en bra och sevärd film. Gyllenhaal är ju nästan alltid bra. Betyg 8/10

Av Schrink - 2 augusti 2011 16:58

Man hittar flera mördade pojkar/unga män, våldsamt misshandlade och stympade. Polisen Jeanette kämpar med fallet samtidigt som det är struligt på hemmaplan. Psykologen Sofia blir involverad pga att hon har en av de mksstänkta i terapi. Sofia och Jeanette finnef att de trivs rätt bra tillsammans. Det här är inget för den känsliga deckafkonsumenten, otäcka mord, myclet störda personer. Men spännande. Det här är första delen i en trilogi och del två kommer nu i höst. Blir nåt att längta till när höstmörkret börjat erövra oss. Betyg 6/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards