Guldkorn

Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Schrink - 13 augusti 2008 20:26

Två Silver hittills för svenskarna, det är väl ok. Sverige är ju ingen stor nation och vi har alltid för höga förväntningar inför såna här tävlingar. Nu är jag en riktig pessimist, jag tror alltid det ska gå dåligt.  Så det är väl därför jag är nöjd. Sen kan det alltid komma medaljer i såna sporter där jag inte alls har nån koll, rodd tex. Simning gillar jag men tyvärr tror jag inte på nån medalj. I friidrott samma sak, det är tveksamt om det blir nåt, tror i så fall att Stefan Holm helst kan klara det. Om Kluft tävlat nåt år till i längdhopp / tresteg hade jag trott på henne för hon är nog mest tävlingsmänniska av friidrottarna, men jag tror helt enkelt att hon inte är bra nog än. Hoppas jag har fel.


Nu ska jag kolla på Fallen angel som alla säger är så bra.

Av Schrink - 13 augusti 2008 13:53

Skulle vara kompledig idag (blev inte helt, var tvungen att gå in o jobba några tim men ändå). Trist regnväder  så jag åkte på stan och där var det halva reapriset på indiska. Jag har en sjuklig passion för alla slags ljuslyktor så det blev två sådana. Sen hade de billiga smycken, jag ska egentligen bara ha själva kedjan för jag har gjort smycken på glasfusion-kursen.


Nu är jag hemma igen och borde städa...

Av Schrink - 13 augusti 2008 08:48

För mej och många andra är det en liten höjdpunkt när hya IKEA-katalogen dimper ner i postlådan. Det finns alltid saker man MÅSTE ha. Jag tror det är tur att jag har över 25 mil till närmaste IKEA-varuhus för jag skulle nog hänga där rätt ofta annars. Nu blir det två eller tre gånger per år när vi köper de obligatoriska värmeljusen (som maken är lika förvånad över att jag köper varje gång men som är de mest prisvärda värmeljusen). Han å sin sida ska alltid ha fler badhanddukar (vi har nog ett 50-tal, det rymms aldrig i skåpen utan blir liggande ovanpå torktumlaren) och påslakan (likadant där, vem behöver femton uppsättningar).

Likväl, en liten höjdpunkt.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards