Guldkorn

Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Schrink - 14 augusti 2008 19:26

Jag håller på att läsa Labyrinten av Kate Mosse. Den började bra men blev snabbt långrandig. Nu har jag nog lyssnat fem timmar och är tveksam om den är värd mer tid. Känns lite drygt att ha slösat bort så mycket tid (brukar avbryta tidigare om det inte känns värt). Nån som läst den o vet om det blir bättre????

Av Schrink - 14 augusti 2008 13:49

Jag kan förstå om nån vill överklaga ett domslut man tror är fel. Men att kasta bronset efter prisutdelningen det måste vara en stor kränkning för alla de som kämpat o inte fått nån medalj - jag menar, att bara guld ska räknas. Det är i mina ögon mycket osportsligt att göra så.

Av Schrink - 14 augusti 2008 07:06

Nu har en av pojkens kompisar dykt upp under natten. Vi kämpar ju för att få vår son att börja vrida tillbaka klockan inför skolstarten på måndag. Han kom hem vid 12 igår kväll och jag var ner och uppmuntrade honóm för att han kom i så god tid, han sa han skulle lägga sig snart. Och vid sex hör jag hur det börjar gå i trappen, då har han nog aldrig somnat och bär ner sängkläder till källaren.

Det här har hänt förr men nu är det snart skola o vi kan inte ha folk som dyker upp mitt i natten. Jag har talat med min son om detär några problem hemma hos kompisen (då får man ju ha lite överseende) men det ska det inte vara. Så nu har jag bestämt mig för att om det blir ett strul till tar jag mobilen på kvällen och så får han den på morgonen när vi vaknar. Jag tror vi kommer att få se många tonåringar med grava sömnproblem för att de ringer varandra mitt i natten utan respekt för att den andre sover.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards