Guldkorn

Alla inlägg under maj 2009

Av Schrink - 16 maj 2009 10:25

Efter att ha läst flera bra böcker är jag nu inne i ett stim med bara bedrövligheter. Jag har lyssnat på halva Rapsbaggarna i Ipoden, den går in genom ena örat (ena hörluren är trasig) och ut genom det andra. Men den går ju an den kvart det tar att ta sig till jobbet. Men Vannsinne Av Dean Koontz... det går bara inte lyssna på, då ointressant, opersonligt och ospännande. Det lät ju så bra på beskrivningen.


Nä, nu hoppar jag av Koontz och gräver i mina gömmor efter nåt gammalt kanske oläst. I väntan på Roslund och Hellström som kommer med posten till veckan.

Av Schrink - 14 maj 2009 23:03

Hade 7 av 10 rätt på andra semifinalen (och 5 av mina 6 mer säkra). Tyckte nog att Estland var bäst live. Ukrania har ju grym show och hon sjunger bra men den sortens musik är inte i min smak. Men jag tror egentligen att Ukraina kommer att vinna.

Våra små bettings har i alla fall inte fallit än, de låtarna har alla gått vidare. Nu har jag ett jobbigt jobb-dygn innan lördag morgon kl 9. Sen blir det ESC-final. Jag hoppas så att det blir Oslo 2010 men då får nog den söte Alexander prestera mer charm än han lyckades med ikväll.

Av Schrink - 13 maj 2009 20:45

I semifinal 2 finns det fler låtar som jag ganska säkert tror går till final.

-Estland

-Grekland

-Irland

-Norge

-Ukraina

-Albanien (mest för att jag själv gillar den)


Sedan är det rätt svårt. Jag tror väl också att Cypern klarar det och möjligen Danmark och/eller Polen. Eventuellt Azerbadjan. Men det gick ju inte så bra för alla östlåtar igår.


Estland, Albanien och Norge är mina egna favoriter här.

Av Schrink - 13 maj 2009 20:16

Jag anser ju att Änglar och demoner är den bästa boken jag hittills läst. Filmen är ju förstås inte lika bra men den är mycket bättre än DaVinci-koden. Ewan MacGregor är briljant som Il Camerlengo, Skarsgård kanske inte fullt så bra som schweizer-gardschef RIchter (han är helt ok, ungefär som Tom Hanks men långtifrån MacGregor).

Totalt sett är filmen väl värd att spendera drygt två kvällstimmar. Betyg 8/10

Av Schrink - 13 maj 2009 16:18

Man kan undra om vadslagningsföretag får information om hur rösterna gick i gårdagens semifinal i ESC. Vissa bidrag verkar ha fått ökade odds trots att de gått vidare till final, andra har fått klart sänkta odds. Kanske de har egna mini-undersökningar ute för att inte förlora för mycket pengar??

Av Schrink - 13 maj 2009 16:13

Jag har nu hört Fyrmästarens dotter. Vid en renovering hittar man en död man "inbyggd" i ett dolt rum. Detta är inledningen till en märklig historia som börjar redan under andra världskriget. Rasism, förmögenheter, status och patriotism är bara några av ingredienserna i denna historia som egentligen är ganska bra, men möjligen lite insnärjd i sig själv (möjligen har mitt fokus inte varit 100%-igt, jag vet inte). Men den är värd att läsa och får betyget 4/7 (nästan fem tror jag)

Av Schrink - 12 maj 2009 23:08

Förutom mina två säkra kort var jag ju urusel på att tippa vilka låtar som skulle gå vidare. Men det är lite av en positiv överraskning att inte alla öststatslåtar går vidare. Även om jag gärna valt Montenegro istället för Portugal eller Israel. Men det var kul för Norden. Vi har väl röstat på varann kan man tänka.


Men produktionen var ju inte så imponerande. Skarpa lampor som slukade vissa sekvenser och alldeles för mycket översiktsfilmning för att visa den dyra scenen och vissa låtar (däribland den svenska) fick ju inte alls rätt bakgrund. Medan andra länder, ex Bosnien, fick riktigt tjusig bakgrund.


Men heja Malena. Även om jag inte tycker låten är nån tiopoängare så är hon ju lysande.

Av Schrink - 12 maj 2009 18:30

Äntligen. Den 15 september släpps Dan Browns nya Langdon-deckare, The last symbol. Det har ju ryktats i flera år om denna bok så förväntningarna är extrema. Men han har ju skrivit fyra riktigt bra böcker så jag tror på ny succe. And counting the days---

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards