Guldkorn

Alla inlägg under februari 2008

Av Schrink - 7 februari 2008 09:21

Snuvig för tredje dagen, shit vad orkeslös man blir. Men jag roar mig med att läsa om melodifestivalen. Precis som jag räknat med beskrivs Christer Sjögrens låt som gammal dansbandsmusik. Måtte folk fatta att han inte går att rösta fram till globen. Om låtarna är bra hoppas jag på Poodles och Michael Michailof. Brandur tror jag inte att jag hört. Två dagar kvar och imorgon efter lunch får man höra 1 minut av varje låt.

Av Schrink - 7 februari 2008 09:18

Joaquin Phoenix spelar huvudrollen, en ung man som jobbar sig upp inom vad som verkar vara maffialiknande verksamhet. Hans bror och far är dock poliser. De vill ha hans hjälp att sätta fast en narkotikaliga... Mer kan jag inte berätta för att inte avslöja för mycket. Det är en ganska bra film. Phoenix är rätt bra, men ser drogad ut hela tiden, det kanske är meningen. Robert Duvall gör pappan,och han är alltid bra. Sevärd. 7/10

Av Schrink - 6 februari 2008 11:16

Billie Letts som skrev Tuta och käka har även skrivit boken Where the heart is, vilken är filmatiserad och en av de allra bästa filmerna, med Natalie portman i huvudrollen och Ashley Judd i en stor biroll. En alldeles för ouppmärksammad film.

Av Schrink - 6 februari 2008 11:00

Tuta och käka öppnar inom kort, författare Billie Letts.

Lite underlig titel, men handlar om en liten vägkrog som kallas Tuta och käka. Det är en enkel historia om en rullstolsbunden vietnamveteran som driver det lilla stället tillsammans med en kvinnlig vän. En ung kvinna dyker upp och får jobb som inkastare. Sen dyker även en vietnames upp. 


Låter det tråkigt. Det tyckte jag också men det här är en jättebra bok som man minns. betyg 6/7

Av Schrink - 5 februari 2008 12:46

Jag älskar melodifestivalen... men det finns ´viktigare saker. T ex presidentvalet i USA. Försöker följa med och läsa om de olika kandidaterna och håller andan inatt. Men oavsett vilken kandidat demokraterna röstar fram kan det ju knappast bli ett nerköp jämfört med nu. Det är i alla fall min tro. Och att alla våra riksdagspartier verkar stödja demokraterna säger väl en del.

Av Schrink - 4 februari 2008 17:25

Juno handlar om en ung tjej som blir med barn med en kompis. Det är en typisk amerikansk historia, det här skulle nog inte hända i Sverige, men den är välspelad och bra repliker. Sen gladde det mig mycket att se ett kärt gammalt ansikte, nämligen en av barnen från Lilla huset på prärien (nu vuxen och tilltänkt fosterfar). Men Ellen Page, som spelar Juno, är den som gör filmen och hon är också oscars-nominerad. Betyg 8/10

Av Schrink - 3 februari 2008 22:15

Sex dagar kvar till första delfinalen i Melodifestivalen. Det enda roliga i februari som är årets värsta månad. Har dessutom kollat och över tio länder är redan klara inför Eurovision-finalen i Belgrad. Synd att det är så långt borta annars hade jag nog jagat biljetter. Men som sagt, nu gäller lördag och här är startordningen:

E-Type & The Poodles
Line Of Fire


 Face-84
Alla gamla x


Velvet
Deja vû


Brandur
Lullaby

Michael Michailoff
That's Love


Amy Diamond
Thank You


Suzzie Tapper
Visst finns mirakel


Christer Sjögren
I Love Europe

Av Schrink - 3 februari 2008 22:09

Catherine Zeta Jones är väl inte nån emotionell skådespelerska. Men det här är en charmig film. Mycket beror på lilla Abigail Breslin som är makalöst bra. Hon Oscarnominerades ju förra året för rollen i Little miss sunshine och hon är lika bra här. Den här filmen når väl inte upp till samma nivå ändå, den är lite för förutsägbar men är en bra mysfilm. Betyg 6/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards