Guldkorn

Alla inlägg under februari 2008

Av Schrink - 16 februari 2008 18:18

Saskia Noorth är en holländsk deckarförfattare. Boken handlar om Karen och Mikael som flyttar m barnen utanför Amsterdam. De är rätt ensammma men blir så småningom bjudna till en middag och blir vänner med de andra i sällskapet. Men en omkommer i en mystisk brand och sedan försvinner en för att dyka upp svårt misshandlad. Rätt bra faktiskt. 5/7

Av Schrink - 15 februari 2008 07:54

Jag är ledig idag. Ska fixa nya gardiner och sköta barnbarn. I väntan på att de släpper låtarna på svt-sajten. Sen ska jag väl satsa min obligatoriska tia och hoppas att folk har lite mer vett än i lördags. I mina ögon är det ju ett mycket hetare startfält imorgon och fler än två av artisterna (om de har bra låtar) borde vara med i Globen. Vi får väl se

Av Schrink - 15 februari 2008 07:51

Jag har lyssnat på Hämnarnas höst av Erik Eriksson. Den handlar om män som misshandlar kvinnor och om personer som vill hämnas på män som misshandlar kvinnor. Boken är rätt bra, lite långsamma partier men aldrig så att man överväger att lägga av. Det bästa är slutet, för den slutar väl inte som åtminstone jag hade trott. Utan att det blir fel. Betyget blir nog 5/7.

Av Schrink - 11 februari 2008 19:46

Gjorde en liten temo-undersökning på jobbet idag, INGEN tyckte att Christer Sjögren skulle ha gått vidare. När det gäller Amy D var meningarna mer delade, som det ju borde vara. Jag inser ju att många HAR röstat på honom, men hur pinsam skulle han inte vara i Belgrad (ja han skulle nog få två poäng av Österrike oc´h Schweiz) - kanske

Av Schrink - 10 februari 2008 15:06

Så många medaljer verkar det ju inte bli i skidskytte-VM. Så dåligt de skjuter. Jag hade ju hoppats på icke-norsk seger i herrarnas (fast jag satsat min tia på Hanevold), men Björndalen var för säker idag. Dock åkte Zchudov grymt bra skidor, han hade fler bommar är Björndalen. Nä, nu ska jag sköta barnbarn.

Av Schrink - 9 februari 2008 23:04

Måste nog kommentera kläderna i Melodifestivalen också. Det var ju inget att hurra för. Inga riktigt snygga kreationer, Amy Diamond hade väl mest passande kläder. Själva uppträdandena - tja... Jag hade väntat mej mer pyro av Poodles men det var ok, Diamonds välregisserade dans var ok men tråkig, likaså Sjögren. Början på Velvets nummer var väl snyggast, när spottarna tändes eftersom. Men inget man kommer att minnas

Av Schrink - 9 februari 2008 23:02

Har lyssnat på Till vägs ände av Ruth Rendell. En gammal hederlig deckare, Wexford heter ju kommisarien. handlar om två unga kvinnor som hittas mördade. Hon en av tjejerna hittar man ett vitt pulver... men det är inte så enkelt som det verkar... Trevlig deckare utan att bli så spännande. Betyg 4/7

Av Schrink - 9 februari 2008 23:01

Jag nästan säljer mina biljetter till globen när jag tänker på vilka (förlåt) skitlåtar som gått vidare. Men nästa vecka måste väl ändå bli bättre...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards