Guldkorn

Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Schrink - 7 februari 2008 22:10

Fortfarande feber och snuva. Såg hela säsong 3 av To the manor born, en gammal åttitalare, charmig serie om en adlig kvinna som tvingats sälja fastigheten till en utländsk uppkomling. Rolig, inte så där skrattrolig utan mer mysrolig. Nu ska jag försöka sova, har inte tid att vara sjuk från jobbet imorgon också. Life´s a bitch

Av Schrink - 7 februari 2008 12:15

Baldacci håller alltid måttet. Flykten var dock mycket seg i början, hade svårt att koncentrera mig. Men den blev bättre efter hand. Handlar som det brukar i Baldaccis böcker om systemet i USA, här både CIA och FBI, lobbyverksamhet etc. En kvinna tvingas fly pga ett mord som sannolikt någon från CIA ligger bakom. En privatspanare, lejd av okänd person, har koll på henne och de flyr sedan tillsammans. Det är inte nån av hans bättre men det är alltid intressant att få vatten på sin kvarn om USA. Betyg 4/7

Av Schrink - 7 februari 2008 09:21

Snuvig för tredje dagen, shit vad orkeslös man blir. Men jag roar mig med att läsa om melodifestivalen. Precis som jag räknat med beskrivs Christer Sjögrens låt som gammal dansbandsmusik. Måtte folk fatta att han inte går att rösta fram till globen. Om låtarna är bra hoppas jag på Poodles och Michael Michailof. Brandur tror jag inte att jag hört. Två dagar kvar och imorgon efter lunch får man höra 1 minut av varje låt.

Av Schrink - 7 februari 2008 09:18

Joaquin Phoenix spelar huvudrollen, en ung man som jobbar sig upp inom vad som verkar vara maffialiknande verksamhet. Hans bror och far är dock poliser. De vill ha hans hjälp att sätta fast en narkotikaliga... Mer kan jag inte berätta för att inte avslöja för mycket. Det är en ganska bra film. Phoenix är rätt bra, men ser drogad ut hela tiden, det kanske är meningen. Robert Duvall gör pappan,och han är alltid bra. Sevärd. 7/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards