Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2008

Av Schrink - 20 oktober 2008 20:43

Rebecka Martinsson är åklagare, Mella är fortfarande polis (som nu inte kommer helt överens med vissa medarbetare). Ett ungt par försvinner och
man hittar så småningom flickan död, mördad visar det sig. Ganska
snart hamnar man i en udda familj med två minst sagt kärva bröder.
Det här är en deckare med lite "tycka synd om -känsla", lite mer i stil
med Karin Fossums böcker. Lästvärd utan att
vara särskilt speciell. Men vissa karaktärer väcker stor sympati. Betyg 4/7

Av Schrink - 20 oktober 2008 17:34

Gode gud giv mig tålamod men gör det fort är en slags filosofibok av komikern Lasse Eriksson. Det är inte nåt roligt och inte nåt filosofiskt heller utan bara meningslösheter. Ska understryka  att jag inte orkade höra mer än halva boken... Betyg 2/7

Av Schrink - 20 oktober 2008 16:55

Inga biljetter, man kan bli vansinnig för mindre. De borde inte låta folk köpa mer än två biljetter var, det är alldeles för många som bara köper för att sälja vidare.

Av Schrink - 19 oktober 2008 17:08

Killarna jobbar nu på en strategi för att få tag på Metallica-biljetter. Det gäller väl att inte alla är på samma försäljningsställe. Tyvärr verkar de inte förstå att det finns en risk att det inte blir några biljetter. Men det är så pass lite biljetter eftersom det är globen, så de är nog slut på några få minuter.


Såna här världsliga problem tynger vår familj, det får väl kanske betraktas som lite av välfärdsproblem...

Av Schrink - 19 oktober 2008 10:23

Sanctuary är namnet på ett nytt umeband. De spelade för första gången inför publik igår, en blandning av hårdrock, jazz och folkmusik. Varför vet jag detta? Jo, min dotters pojkvän är med i gruppen. Är övriga lika duktiga som han (och det är de nog, de går sista året på musiklinjen på Midgård)torde det ha gått bra.


Det finns så många duktiga ungdomar så det är nog extremt svårt att få uppmärksamhet för sin musik. I min värld är ändå det viktiga att de har roligt i det dom gör. Det tror jag den här gruppen har faktiskt.

Av Schrink - 18 oktober 2008 16:24

Så här nära inpå biljettsläppen är väl alla melo-nördar intresserade av  vilka artister som kommer att uppträda. Det spekuleras rätt  mycket på nätet om dessa saker. Här kommer några tips, säkra eller tagna ur luften vet jag inte.

 Tydligen gjorde Poodles demon till 1000 miles (där Martin Stenmarcks bror var en av upphovsmännen).

Den första kyssen kan vara tänkt för Lasse Stefanz. Det skulle jag bli besviken över, känns rätt ute med dansband i melo-sammanhang och Nordman hade varit mycket bättre.

Möjliga deltagare i övrigt är Mikael Rickfors, Amy Diamond, Agnes och Nina Söderqvist (som vann en musikalsåpa i tv och spelat musikal i London, rätt bra röst faktiskt).

Min gissning på Molly Sandén finns med, men inte den låt jag trodde. Likadant är det med Linda Bengtzing.

Man tror på Maja Gullstrand från Fame Factory, där kan det mycket väl bli nån annan artist. Vem minns henne?  Och att Johan Becker skulle sjunga sin egen låt, det hoppas jag inte. Han är bättre på att göra än framföra låtar.

Shirley Clamp tros ska framföra Med hjärtat fullt av ljus och allmänt tror man att BWO faktiskt ställer upp även detta år med låten You are not alone. Vi får se hur länge det dröjer innan vi får fakta kring detta.

Av Schrink - 18 oktober 2008 15:04

Jag har läst 1222 över havet av Anne Holt. Det är en "slutna rummet-deckare" där ett tåg på väg mot Bergen havererar i en snöstorm. Alla slussas till fjällhotellet och där händer det saker... Det här skulle ha stor potential, det är god grundidé, intressanta personer men det blir inte spännande. Jag vet inte riktigt vad som fattas, kanske är det för många personer, kanske är det för uppenbart vem mördaren är. Sen är det en parallellhistoria som verkligen Holt skulle ha klippt bort. Jag är ledsen att  behöva säga det men det här, som började så lovande, blir inte mer än 3/7.

Av Schrink - 18 oktober 2008 10:34

Nu kör Metallica stor Death Magnetic-tunré med två framträdanden i Globen. Det kommer ju att bli extremt svårt att få biljetter till normalpris och yngste sonen torde flippa ur om han inte kan fara. Och jag skulle verkligen unna honom det. Men som sagt, det blir till att tänka strategiskt om det ska bli några biljetter utan att det ska kosta två tusen spänn. För det blir lite dyrt om man sen räknar in tågresan, hotell m.m

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards