Guldkorn

Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Schrink - 25 oktober 2008 17:35

Jag fick tips från min dotter om filmen Lars and the real girl. Ryan Gosling spelar huvudrollen, Lars, en kille som inte har så lätt i det sociala spelet mellan människor. Han bor i garaget hos sin bror. En dag kommer han till brodern och presenterar sin flickvän. Det är en mycket speciell tjej.


Det här är en sorglig, vacker kärlekshistoria. Gosling är som alltid riktigt bra. Verkligen en film jag kan rekommendera. Betyg 8/10

Av Schrink - 25 oktober 2008 16:04

Jag har läst Jonas MOströms senaste deckare Hjärtats mörker. Deckaren utspelar sig, som vanligt, i Sundsvallsmiljö. Två pojkar hittar en mördad kvinna på ett joggingspår. Efter ett tag börjar man se vissa kopplingar till ett fem år gammalt mord.

Moström skriver enkelt, en ganska rak deckare, även om det ryms lite relationsproblem också. De tre böckerna har hittills hållit ungefär samma nivå, dvs ganska bra deckare. Betyget blir 5/7

Av Schrink - 25 oktober 2008 07:04

Jag brukar skryta med att jag aldrig får maginfektioner. Jag är ofta infekterar i luftvägarna, och hostar nog fyra månader per år, men inte magsjuka. Men igår kväll var det rena fontänkräkningarna. Min dotters familj har nog alla haft liknande så smittan kommer nog därifrån. Det är knappast vinterkräksjukan, på jobbet har jag varit i kontakt med många som haft den och aldrig blivit sjuk och det finns ju personer som är immuna <(ingen av mina barn har haft den heller vad jag minns) men nu ligger jag här i nåt virus, slut, illamående och irriterad över att inte orka göra det jag planerat.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards