Guldkorn

Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Schrink - 31 oktober 2008 21:46

Vi ser ibland Doobidoo på fredagarna, trots att det väl inte är världens bästa program. Men kvällens avsnitt var helt obeskrivligt dåligt, de var gapiga och flamsiga över alla gränser.

Av Schrink - 31 oktober 2008 12:59

Jag har hört talboken Där tvivlet gror av Thomas Cook.

Tonåringen Keith sitter barnvakt. Nästa dag är flickan borta och många, även Keiths far, börjar misstänka att Keith har något att dölja. Den här boken blev utsedd till 2007 års bästa deckare och det håller jag inte med om. Sjäva boken är väl ok, lite långsamt tempo bara och inte så mycket deckare heller. Men på några minuter händer en massa saker utan att man får ordentlig förklaring till varför och det är förödande för den här typen av böcker. Sådant sänker alltid betyget i min värld (Anne Holt har
tyvärr haft några sådana böcker, bra historier men usla, slarvigt skrivna slut).
Betyg 3/7

Av Schrink - 31 oktober 2008 11:58

Helt otroligt, jag sov till kvart i elva. Visserligen somnade jag efter ett eftersom sonen var lite sen hem men ändå. Har bara hostat en gång sen jag steg upp men fortfarande känns smärta över vänster lungfält. Men efter tre antibiotikatabletter är nog inte annat att vänta ,särskilt som det är en lite långsammare antibiotika (det finns såna som tar död på bakterier och såna som stoppar upp förökningen, det är den senare sorten jag äter eftersom de möjliga bakterierna behöver sån typ för att lägga av). Har snart lyssnat klart på Där tvivlet gror och återkommer då med kommentarer.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards