Guldkorn

Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Schrink - 30 oktober 2008 22:37

Jag har sett Jane Austen book club. Fem kvinnor beslutar sig för att läsa sex böcker av Jane Austen. En av kvinnorna lockar också med en man så det ska bli sex stycken, och hon hoppas också kunna para ihop honom med en av de andra kvinnorna som nyss skilts. De träffas en gång per månad för att diskutera varje bok. Parallellt med detta har de privata kärleksproblem. Det är väl ingen stor historia men lite myspysig är den ändå. Betyg 6/10

Av Schrink - 30 oktober 2008 14:40

Det är tredje gången jag fått feber senaste sex veckorna. Sen blir hostan bara värre, får knappt åt mig luft. Är tyvärr av den typen som tänker att det går över men nu har jag fått ta tag i det här med lite labb (det skulle ju kunna vara Twar) och en antibiotikakur. Jag harjobbat hela tiden och det är väl också rätt korkat så nu blir jag hemma tom måndag så får vi se om det hunnit bli bättre. Det blir sängen, talböcker och film. Och lite internet 

Av Schrink - 30 oktober 2008 07:00

För första gången denna höst vaknade vi med snö på marken, inte ett jätteläger men ändå. Jag har god lust att sjukanmäla mig. Men jag antar att vår excellenta regering inte tycker att nyfallen snö är skäl för att stanna hemma från jobbet, när cancersjuka och svårt psykiskt sjuka inte längre kommer att ha självklar rätt till sjukpenning. Så jag får nog dra mitt strå till stacken och ta mig till jobbet. Sonen tömde i alla fall garaget igår så bilen behöver inte skrapas rutorna på.

F ö måste jag nog följa min kollegas råd och kolla upp om jag har Twar eller nån annan infektion för jag håller på att hosta sönder kroppen.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards