Guldkorn

Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Schrink - 10 oktober 2008 14:26

Hemligheternas hus handlar om några syskon som bott kvar i samma område i evigheter. Sedan kommer en syster hem, en kvinna med alzheimer, och hon talar om att avslöja hemligheter... Låter det spännande. Det är det inte. Jag ska i ärlighetens namn säga att jag varit exremt okoncentrerad denna vecka pga mycket jobb, men ändå, så segt. Jag har lyssnat på cirka halva boken men nu är det helg och jag har påbörjat senaste Peter Robinson, har även senaste Tursten, Åsa Larsson och Jonas Moström hemma. Så den här får vara för mig. Betyg på det jag läst 2/7-max

Av Schrink - 10 oktober 2008 07:21

Nog har jag varit med om stora börsfall, de kommer med jämna mellanrum. Men det här är nåt annat, stora ras på uppemot sju procent flera dagar på samma vecka, i vissa länder mycket värre. Man undrar ju hur mycket pengar de asiatiska länderna, tex Kina och Indien, lånat ut, annars tycker man ju att de, särskilt Kina, borde ha haft en annan hållning. När de gäller teknik verkar de ju snarare hitta egna lösningar än acceptera de västerländska. Man vill ju hinna vara med när det vänder upp och det är inte så lätt att veta när vi är där. En spåkula är nog etta på min önskelista just nu (kanske ringa till den där norska politikern som lagt ut 50.000 av skattebetalarnas pengar på att bli spådd. Skulle var lite kul veta vilka följder de uppgifter hon fått av spågummorna gett i norska samhället.

Av Schrink - 10 oktober 2008 06:51

Ända sedan jag var liten har jag drömt mycket mardrömmar. Men det går i perioder. Tyvärr kan en sådan period ha börjat i natt för jag hade en ryslig mardröm. Det var lite ovanligt för jag brukar ine iaktta mig själv i drömmar men det gjorde jag nu, i det inte alltför trevliga läget att jag var dränkt i ett badkar. Jag minns hur jag stod och funderade varför fötterna hade så konstig ställning. Sen gick jag upp i köket och där smög någon bakom fönstret. Sedan vaknade jag (det var nog tur, annars hade jag väl blivit dödad igen). Skulle tro att två deckare som vi såg igår kväll spelade roll för temat. Men jag kan inte sova efter en sån dröm så nu är jag riktigt, riktigt trött.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards