Guldkorn

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Schrink - 13 oktober 2008 20:54

Enligt vad jag hört kommer man att släppa titlar och låtskrivare på 28 bidrag till melodifestivalen imorgon kl 16.30 Spännande, iregel brukar man ju kunna räkna ut en del av artisterna också. Äntligen säger jag bara

Av Schrink - 13 oktober 2008 19:45

Jag har gått och lyssnat på Leonard Cohen sista veckan för att ladda upp inför onsdagens konsert. Detta är mina fem favoritlåtar:

Anthem

Ain´t no cure for love

Hallelujah

Democracy

Tower of song

Av Schrink - 13 oktober 2008 17:33

Nu är berg- och dalbanan för vek för att beskriva börsens krumsprång. Looping kanske. Stackars alla de som inte klarar av att ha lite is i magen, det såldes säkert massor med aktier i fredags. Satte bara på kul in en köporder tio procent under torsdagskursen på en aktie och fick köpa den på fredagsmorgonen innan det lugnade ner sig. Sätter en del ingen limit på sina ordrar? Idag gick samma aktie upp över tio procent igen. Men i slutändan kan jag ju förlora på detta ändå, det vet vi ju inte än. Men ändå

Av Schrink - 13 oktober 2008 07:09

Det blir en intressant vecka som kommer. Vad betyder rent konkret EU-mötet för ekonomin? Ska bankerna räddas eller ska innehållet i bankerna räddas? Och hur starkt är EU gentemot USA där det hela startade och där man inte verkar ha vågat ta några radikala steg, bara pumpat ut pengar. Och en tredje bit, hur länge står de asiatiska länderna emot? Har kinesiska banker lånat ut pengar också. Eller är det här Kinas möjlighet att, mycket snabbare än man spekulerat om, ta över det världspolitiska herraväldet.


I min egen lilla värld är frågorna enklare, när ska man gå in på börsen för att inte missa den uppgång som ändå kommer någongån. Eller ligger det två år framåt i tiden?


Dagens problem är av en helt annan art, hur ska jag kunna stuva om i mitt arbetsschema. Jag måste på utvecklingssamtal 13.40 och jag känner på mig att det kan bli problem med två av dagens uppdrag. Jag kommer ju oavsett att gå på utvecklingssamtalet för ungarna går före jobbet och sonens första år i gymnasiet.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards