Guldkorn

Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Schrink - 27 oktober 2008 21:23

Jag har snart läst ut Eduard Braun Hitler, har sen Kjell Erikssons nya (vanlig bok). Vet inte vilken talbok jag ska försöka mig på. jag tycker det har varit lite halvdåliga böcker ett tag, har inte lyssnat klart på vissa (och det brukar jag vanligtvis göra). Nån som har nån uppfattning om följande böcker:

Cook- Där tvivlet gror

Billingham- Offerlek

Berry- Den tredje hemligheten

Willet- Hemligheternas hus


Vilken av dessa är ett säkert kort?

Av Schrink - 27 oktober 2008 16:32

Nu är klockan halv fem och det är redan mörkt. Varför kan det inte vara sommartid året runt. Man blir så trött så det är omöjligt att göra nåt vettigt efter jobbet den här tiden på året. Det var dock värre när vi skulle övergå till vintertid redan i september.

Av Schrink - 27 oktober 2008 07:20

Läste en notis i dagstidgningen om hur en 12-åring lurats vid köp av ringsignal. Företaget hänvisar förstås till en ruta där det står att man ska vara 18 för att handla. Men de måste ju kolla detta på något sätt. Nu tycker jag inte att åldern är största problemet utan att man när man beställer en ringsignal även, ovetande, beställer ett abbonnemang av ringsignaler. Det hände mig och det tog två veckor innan jag förstod att nåt var fel (trodde att sms:en som kom var nån slags bekräftelse, öppnade dom aldrig). Det kostade mig över hundra spänn. Ofattbart att det är lagligt att vara så extremt otydlig som de är på sina sajter. Särskilt som många köpare är tonåringar.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards