Guldkorn

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Schrink - 17 oktober 2008 15:47

Helt fascinerande att en 74-åring fortfarande sjunger så bra. Det var en riktigt bra konsert med alla hans största hits. Jag har egentligen inte lyssnat så mycket på Cohen tidigare, det är dotterns man som fått mej att titta åt hans håll. Sen måste jag säga att en av tjejerna i kören, The Webb sisters, hade en av de vackaste röster jag hört. Konserten startade halv åtta (vi missade en halv låt för vi gick in i fel entre), sen var det cirka 20 min paus och sen fullt ös till tio i elva. Ett par låtar var lite sega, men annars var det stämningsfullt och en av låtarna, Thousand kisses deep, läste han. Kan låta segt men det var det inte alls, riktigt bra.


Dock måste jag säga att fortfarande är mitt största live-konsert-moment när Bruce Springsteen sjöng The Band-låten Long black veil. Som jag grät

Av Schrink - 17 oktober 2008 14:43

Har äntligen sett den svenska filmen Patrik 1,5. Jag trodde det skulle vara en ren humorfilm men det är det inte. Visst skrattar man men det är en ganska djup historia om ett homosexuellt par som vill adoptera. Både paret som spelas av Gustav Skarsgård och Torkel Pettersson. Pojken spelas av Thomas Ljungman och han är riktigt bra också. Visst kan vissa delar, särskilt Torkel P:S karaktär, bli aningen karikatyraktiga vilket är typiskt för svensk film, men på det stora hela är det bra och känslosamt. Bästa svenska film sen Såsom i himmelen. Betyg 8/10

Av Schrink - 17 oktober 2008 08:30

Enda orsaken till att vi sett Get smart var att det var enda filmen som passade i tid (igår i regnet och för tidigt för middag). Och som så ofta annars när förväntningarna är i botten blir filmen helt ok. Det här är en rolig film, flera gapskratt, påminner lite om Johnny English men den här är bättre, roligare. Betyg 6/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards