Guldkorn

Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Schrink - 24 oktober 2008 14:06

Bo Lundgren är författare från norra Sverige, Skellefteå tror jag. Jag har tidigare läst Farsarv, en rätt bra deckare. En riktigt ond jul utkom 2002 och handlar om en man som flyr Sverige pga strul med ekonomin i företaget. Han hamnar i Thailand och råkar på resan få med fel väska, en väska som innehåller bevis för planerade illdåd i Sverige, snarast en statskuppsliknande verksamhet.


Boken är i grunden rätt bra, historien om galningarna som tänker ta makten i Sverige är intressant. Till en början är även huvudpersonens strapatsrika tillvaro spännande men det blir lite för mycket av allt. Sen knyts ändå historien ihop något så när och jag anser väl att den är rätt ok. Betyg 4/7

Av Schrink - 24 oktober 2008 13:23

Totalt bedrövad är jag. Dels har ju inte börsen förgyllt tillvaron för så många idag men framför allt för att jag inte fick tag på biljetter till Melodifestivalen. Det är hopplöst att folk som inte tänkt använda biljetterna ska få köpa massor och sälja vidare. Jag hatar vintern och Melodifestivalen är det som ändå gör att jag står ut de där månaderna efter jul. Resa till Stockholm, nån musikal, lite god mat och så Globen. Men tyvärr verkar det inte bli så denna gång. Life´s a bitch

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards