Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2008

Av Schrink - 3 oktober 2008 23:08

Representanthuset röstade alltså ja till stödåtgärder i USA. Undrar om pengarna räcker, om de används till rätt saker etc. Att börsen backar trots omröstningen är ju illavarslande då folkets tillit nog spelar rätt stor roll, jag tänker på flytt av pengar etc. Jag tror ju fortfarande att Irakkriget har nåt att göra med att det knasat ihop så fullständigt i USA.


Har förresten prövat ett nytt vin ikväll, Ecologica. Lättdrucket, rätt god eftersmak. Inte alls dumt.

Av Schrink - 2 oktober 2008 20:47

Va synd att jag inte är hemma lördag kväll när det är Rockstänkare som ska röstas fram i Musikmaskien. Får väl spela in... vi ska se Björn Gustafsson, det är ju faktiskt snäppet bättre. Hur som helst, har några tips på vad svenska folket kan ha röstat fram för rocklåtar, men utifrån den skumma listan förra veckan kan det ju bli nåt helt annat. Och även här kan man ju tänka lite olika, själv tänker jag lite mer åt heavy metal-hållet. Men dessa borde komma med:

Nothing else matters - Metallica

Smoke on the water - Deep Purple

The final countdown - Europe

Whiskey in the jar - Thin lizzy

 Kanske nån Stones-låt. Om CCR får folk att tänka rockstänkare skulle de ju kunna fylla hela listan vad mig anbelangar men jag tänker lite mer metal och skulle utan en sekunds tvekan rösta på Child in time, Deep Purple...

Av Schrink - 2 oktober 2008 16:55

Nu verkar Riksbanken öppna plånboken, man kan ju undra om det finns banker som ligger risigt till trots att man förnekar detta. Eller är det andra länder som ska stöttas genom lån? Om både in- och utlåning blåser bort vid ev konkurs är det nog några med mig som kan få ett plus (högre lån än bankbesparingar) men givetvis är det inget att eftertrakta för världen behöver nog lite stabilitet i nuläget.


På tal om annat gjorde jag en sån där töntig test i nån tidning imorse, vilken presidentkandidats åsikter som passar bäst med mina. Det blev inte helt oväntat Obama (med klar övervikt på Clinton om hon fortfarande varit med i leken). Nåt att pyssla med under morgonfikat bara.

Av Schrink - 1 oktober 2008 22:30

Vi såg Trollflöjten ikväll på Norrlandsoperan. Den var ett enkelt sceneri, rätt tilltalande faktiskt. Första delen, ouvertyr (tror jag det heter), var nog bäst. Ormen gestalatades av en dansös som var riktigt bra. Mellanpartiet kändes lite utdraget, sen kom de kändare sångerna på senare delen. Sammantaget klart värt priset (även om sån här musik aldrig är i närheten av en Fogerty- eller Springsteenkonsert. Men det är ju som att jämföra plommon och potatis.

Av Schrink - 1 oktober 2008 16:37

Marina Lewycka har skrivit boken med den möjligen något torra titeln En kort historia om traktorer i Ukraina. Kort handlar det om en gammal man, rätt nybliven änkling, som tänker gifta sig med en mycket yngre ukrainsk kvinna. Han är själv ukrainare men boende i England sedan decennier. Döttrarna är väl inte överförtjusta i giftermålet och menar att hon bara vill komma åt pengar och kunna flytta från Ukraina.


Jag är nog inte rätt typ av person för att rätt värdera en sån här historia. Jag avskyr historier där folk blir avlurad pengar och saker och det sker lite till höger och vänster i den här historien och ändå, det måste jag medge, blir lite bättre efter hand. Men tyvärr kan jag inte höja mig mer än till betyget 3/7. Trots bruna spisar, trasiga Rolls Royce och gröna sidenunderkläder. That´s it

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards