Guldkorn

Alla inlägg under november 2008

Av Schrink - 21 november 2008 07:36

Har sovit lite bättre denna natt. Det innebär inte att jag är mindre trött nu men torde göra skillnad under dagen. Är på kurs och det slutar rätt tidigt, hinner förhoppningsvis städa lite, städningen har varit satt på undantag några dagar. Fortfarande lite vitt ute, hoppas det stannar vid LITE.

Av Schrink - 20 november 2008 07:32

Jag har en period med usel sömn. Och när jag sover är det mycket drömmar, både mardrömmar och vanliga. I natt drömde jag att Europe skulle bli en av jokrarna i Melo. Inte så sannolikt och jag tror dessutom att jag i drömmen tyckte att det var typiskt, ytterligare "have beens".

Av Schrink - 19 november 2008 19:24

Har nån sett  denna film? Det har jag (fast i ärlighetens namn orkade jag inte se hela, och när det gäller film är det mycket ovanligt att jag inte tar mig igenom. Sist det hände var nog filmen Anchorman.... och det säger ju nåt om varför det här är så extremt uselt. Will Ferrell är med. Det här handlar om två äldre personer som gifter sig. Båda har varsin vuxen jättebaby hemma (varav den ena är Ferrell). Helt ofattbart att Richard Jenkins (bl.a. med i Burn after reading) och Mary Steenburgen (inte lika känd men en bra skådis) tar i detta med tång. Betyg 1/10

Av Schrink - 19 november 2008 19:05

Nog är det bra märkligt. Jag har försökt boka biljett till dottern den 20 december, 21.30 eller senare, från Stockholm till Umeå. Man kan ju tycka att Umeå ändå är en av de större städerna i Norrland och dessutom mitt mellan Sundsvall och Luleå. Och då borde det ju finnas nåt transportmedel som passar in på våra behov. Men icke. Flyg, tåg, buss, inga turer på kvällen. Sista tåget går strax efter halv nio. På luftfartsverket ser det ut som om det går ett flyg vid 22 med nåt norskt bolag, men går man sedan in på deras hemsida så finns inga turer.

Det alternativ vi nittat är tåg Stockholm.-Sundsvall Då är hon där kl 4 på morgonen. Vid 9 går tåg eller buss vidare till Umeå. Alternativt bo på hotell i Stockholm och åka dagtransport, men det blir ju jättemycket dyrare och dessutom vill hon nog hem efter typ 12 tim flygresa från Thailand.

Av Schrink - 19 november 2008 09:10

Markoolio är alltså första jokern till Melo. Inte helt oväntat, men hans chans passerade nog när inte Värsta schlagern kom med. Han behöver nån bredvid sig som har lite röst. För komiken i hans låtar torde inga icke-svenskar fatta.

Av Schrink - 19 november 2008 09:02

I natt har ordet tekniknörd fått en ny betydelse, betydligt mindre smickrande än originalet. Jag har inte kunnat sova så jag låg och tittare på film på laptopen. Bilden försvann och jag började trycka på de vanliga knapparna för att starta skiten igen. Men det gick inte. Istället vändes helt plötsligt hela bilden, även skrivbordet, upp och ner. Hur jag än försökte gick det inte att fixa. Fick lov att stänga och återgå till de misslyckade sömnförsöken.
Nu på morgone  ringde jag dottern som har en likadan laptop. Hon visste direkt vad som blivit fel, på trettio röda hade jag normal bild igen. Så pinsamt. Får väl skylla på sömnbristen då.

Av Schrink - 18 november 2008 21:08

För den som bor i Umeå finns denna vecka möjlighet att se Midgårdsskolans musik- och danstreor framföra en grymt proffsig konsert. Temat är Koma, fyra personer ligger i koma av olika orsaker. Kring detta växer dans, musik och sång fram. Min dotters sambo deltog i flera av numren och det är inte utan att man känner sig stolt.

Av Schrink - 18 november 2008 16:16

Nu är de första artisterna klara till Melodifestivalen. Ingen är dock nån överraskning, man hade ju kanske hoppats att vissa spekulerade artister skulle falla bort (det vore ju kul med lite högre genomsnittlig artistkvalitet). Sen är det ju förstås en smaksak. Jag gillar Caroline af Ugglas och Lasse Lind men tror i ärlighetens namn inte att nån av dom skulle ha en chans i Europa. Sen tycker jag verkligen inte om musik som den Alcazar levererar. BWO måste jag säga är rätt bra, Bard har extremt tråkig attityd men jag måste ändå erkänna att han är skicklig låtskrivare och fjolårets låt var deras bästa med briljanta rim. Emilia har ju bara gjort en riktig låt och hennes röst är alldeles för klen i tävlingssammanhang. Men hon är söt. Jennifer Brown och Sarah Dawn Finer har bra röster, allt hänger på låtarna. Zelmerlöv är väl ingen av mina favoriter men han har rätt energi och skulle kanske funka i Europa. Men det vill till att låten är bättre än en del B-låtar han släppt senaste året.


Ja, det var mina åsikter, mumsande på stekt kycklinglever för att höja blodvärdet lite... Är ledig imorgon

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards