Guldkorn

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Schrink - 1 november 2008 18:06

Jag har en tendens att hitta internetsidor där det slutar med att jag har köpt nåt, iregel film. Nu har jag efter flera års letande hittat två miniserier som jag ivrigt väntar på att få med posten. 79 Park avenue är en filmatisering av Harols Robbins roman med samma namn. Jag såg den första gången när jag var i England. Sedan är det Rivalerna, en av de allra bästa serier som gjorts. Den handlar om två män som kommer att avsky varandra, en fattig pojke som kom med båten från Europa och en rik pojke som redan från unga år var ämnad att bli bankman.

Men som sagt, kontot sinar snabbt genom mina surfvanor.

Av Schrink - 1 november 2008 10:07

Vaknade halv tio, fortfarande inte frisk (men har hostat mycket mindre igår). Solen strålar på höstvis och ger vackra skuggor. Det är tre minusgrader och lite vitt på marken.

Lyssnar på ny bok och dricker mitt morgonte i lugn och ro innan övriga huset vaknar. Har läst tidningarna (nätversioner, vi har ingen papperstidning, bla av miljöskäl) och grämer mig lite över att jag inte bor i södra Sverige. Skulle väldigt, väldigt gärna ha sett Ola Salo i Jesus Christ Superstar. Såg musikalen på 70-talet i London, den är bra och jag tror Salo skulle vara perfekt.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards