Guldkorn

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Schrink - 18 november 2008 21:08

För den som bor i Umeå finns denna vecka möjlighet att se Midgårdsskolans musik- och danstreor framföra en grymt proffsig konsert. Temat är Koma, fyra personer ligger i koma av olika orsaker. Kring detta växer dans, musik och sång fram. Min dotters sambo deltog i flera av numren och det är inte utan att man känner sig stolt.

Av Schrink - 18 november 2008 16:16

Nu är de första artisterna klara till Melodifestivalen. Ingen är dock nån överraskning, man hade ju kanske hoppats att vissa spekulerade artister skulle falla bort (det vore ju kul med lite högre genomsnittlig artistkvalitet). Sen är det ju förstås en smaksak. Jag gillar Caroline af Ugglas och Lasse Lind men tror i ärlighetens namn inte att nån av dom skulle ha en chans i Europa. Sen tycker jag verkligen inte om musik som den Alcazar levererar. BWO måste jag säga är rätt bra, Bard har extremt tråkig attityd men jag måste ändå erkänna att han är skicklig låtskrivare och fjolårets låt var deras bästa med briljanta rim. Emilia har ju bara gjort en riktig låt och hennes röst är alldeles för klen i tävlingssammanhang. Men hon är söt. Jennifer Brown och Sarah Dawn Finer har bra röster, allt hänger på låtarna. Zelmerlöv är väl ingen av mina favoriter men han har rätt energi och skulle kanske funka i Europa. Men det vill till att låten är bättre än en del B-låtar han släppt senaste året.


Ja, det var mina åsikter, mumsande på stekt kycklinglever för att höja blodvärdet lite... Är ledig imorgon

Av Schrink - 18 november 2008 07:30

Att få upp en 16åring i tid så han hinner äta frukost innan bussen går till skolan, det är trolleri på högsta nivå. Och jag har aldrig lärt mig trolla ens det enklaste trick. Väckning var femte minut tills han kan springa som en blådåre och kanske hinna. Brukar stå och kolla innan jag själv far att bussen kommer efter honom (det får han ju inte veta för då finns ju en backup-plan att åka med mig)

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards