Guldkorn

Alla inlägg den 25 november 2008

Av Schrink - 25 november 2008 20:51

Jag har sett Miss Pettigrew lives for a day, med Frances MacDormand i titelrollen. Hon är arbetslös, hemlös och lurar till sig ett jobb som personlig sekreterare till Miss Lafosse, en ung dam med flera herrbekanta. Den här filmen är oerhört charmerande, MacDormand är så ruggigt bra. Verkligen nåt som värmer i höstmörkret (ja det är väl närmast vintermörkret nu). Betyg  9 av 10

Av Schrink - 25 november 2008 17:06

Idag har nya artister blivit klara till Mello 09. En del överraskningar vilket är kul. Det blev ingen Martin Stenmarck, HEAT tar den låten han var tippad för och det känns väl ok. Mikael Rickfors är ju ett starkt namn, tyvärr tror jag det krävs yngre artister om man ser till chanser i ESC, men jag kan ha fel. Molly Sandén och Maja Gullstrand har ju funnits i resonemangen sen låtlistan släpptes. Next 3, Jonathan Fagerlund och Rigo&... har jag ingen aning om. Får återkomma när jag ev hittat nåt dessa presterat innan. Sen visar det sig ju att scotts inte är direkt jokrar (om jag förstått saken rätt) utan att de tar en av de vanliga platserna (låten var ju annonserad sen tidigare). Mycket bättre än Bengtzing i a f, hon har varit med flera år i rad och inte blivit bättre.

Counting the days...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards