Guldkorn

Alla inlägg under november 2008

Av Schrink - 18 november 2008 07:30

Att få upp en 16åring i tid så han hinner äta frukost innan bussen går till skolan, det är trolleri på högsta nivå. Och jag har aldrig lärt mig trolla ens det enklaste trick. Väckning var femte minut tills han kan springa som en blådåre och kanske hinna. Brukar stå och kolla innan jag själv far att bussen kommer efter honom (det får han ju inte veta för då finns ju en backup-plan att åka med mig)

Av Schrink - 17 november 2008 18:22

Måste börja köpa julklappar, dotterns sambo kommer inte att vara i Sverige efter 4 dec. Har absolut ingen aning om vad jag ska köpa. Har tänkt hålla nere kostnaderna, det blir dyrare för varje år och det känns bara meningslöst. Det är egentligen bara barnbarnet som det är roligt att köpa till, de vuxna och nästan vuxna har bara krav, man kan inte impulsköpa nåt åt dem.

Av Schrink - 17 november 2008 07:27

Det här är en sån där måndag när man inte vill stiga upp. Bara bedrövelser att se fram emot... nej, vi ska gå på skolkonsert och se dotterns sambo uppträda, det blir kul. Men våldsamma tonårsbråk och en kurs man inte vill, men måste, gå.

Av Schrink - 16 november 2008 21:26

Jag har sett miniserien Lost in Austen. En ung dam älskar boken Stolthet och fördom och plötsligt hamnar hon "i boken". Kan låta lite småtöntigt, men det är en bra serie. Den som gillar filmatiseringarna av Austens böcker kommer nog att gilla även denna. Som parentes kan nämnas att han som spelar Darcy är ganska lik Heath Ledger i filmen. Han heter Elliot Cowan.

Av Schrink - 16 november 2008 11:19

Jag har lyssnat på Andy McNabbs Hämnaren. Författaren är tydligen f d soldat och han har skivit flera böcker före denna. Den här boken handlar om en man som förlorat sonen i World Trade Center. Han vill hämnas på samhället genom diverse attentat, bland annat att en flicka, lika gammal som sonen var, övertalas att bli självmordsbombare. Hon har dock en koppling till den grupp som försöker finna hämnaren.


Den här typen av böcker är alrig mina favoriter. Den lät spännande på baksidestexten men det var aldrig spännande. Känner mig lite gnällig då jag dissat flera böcker nu, men så är det. Betyg 2/7 (men jag lyssnade i alla fall klart)

Av Schrink - 15 november 2008 23:53

I kväll har vi varit på showen "Christmas with"... med

Jill Johnsson

Tityo

Anders Glennmark

Andreas Johnson

Gabriel Forss

Björn Kjellman

Tomas di Leva

Tomas Järvheden

Det var riktigt bra. Bäst var DiLeva, har har bra röst. Han sjöng Personal Jesus (det var väl Depeche Mode som gjorde den??) grymt bra. Andreas Johnson var också mycket bra, sjöng Glorious och sina båda melo-final-låtar.

Av Schrink - 15 november 2008 10:36

När barnbarnet skulle dricka bricanylet fick föräldrarna ta till mutmetoden. De försökte med glass, att se film m.m Nix, hon gapade inte. Men gissa vad som fick denna lilla tvååring att ge efter... En tjuga. Vad månde bliva.

Av Schrink - 15 november 2008 10:32

S k falsk krupp är ju ofta virusinducerad svullnad med skällhosta, vissa andningssvårigheter. Mitt lilla barnbarn fick såna symtom igår kväll. Jag uppmanade föräldrarna att åka till sjukhuset om hon fick andningssvårigheter, bättre åka en gång för mycket, särskilt som det är första gången hon har såna här symtom. Det kan ju vara begynnande astma också även om skällkosta inte är typiskt. De åkte in under natten, fick råd om bricanyl och pulmicort och nu verkar det då lugnt.


Känns bra att dottern ändå tar sånt här med lugn, det är ju viktigt för den lilla att man inte jagar upp sig så det märks. Hon är ju det ljuvligaste lilla barn i världen (förstås). Ska hälsa på sedan idag.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards