Guldkorn

Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Schrink - 31 oktober 2009 23:55

Vi är några på jobbet som ska försöka promenera mer igen så nu dammar jag av stegräknaren från i vår. Jag fick rätt ont i ryggen efter allt gående och har varit riktigt lat under hösten. Nu ska det bli andra bullar av.


Nu antar jag att internet lägger av om några minuter för vi har inte lyckats anmäla oss hos den nya internetleverantören. Jag vet ju hur abstinent jag brukar bli när jag reser så det blir väl så imorgon också. Skämtar, det ska vi väl överleva.

Av Schrink - 31 oktober 2009 23:40

Jag ville se Körslaget men fick ge efter för makens önskemål om att se dansbandskampen. Men det var otroligt dåliga band. Black Ingvars var minst dåliga men åkte ut. Sen är experterna verkligen tråkiga, Magnus Carlsson är mest uthärdlig och det säger en del. Sorry alla ni som gillar detta, smaken är olika. Ifjol såg vi flera avsnitt och det var nån grupp som faktiskt var rätt bra (minns inte vad de heter men det var en kvinnlig sångerska, nåt kort namn, mer poppiga än dansband).


Av Schrink - 31 oktober 2009 19:00

En jobbarkompis lånade mig den här koreanska filmen (Jörgen, låter det inte spännande?) som kritikerrosats och som jämförts med Pulp fiction (Angela, nåt för dej också kanske). Jag har aldrig gillat Pulp fiction (jag vet, ALLA ANDRA tycker den är bra). Men i jämförelse med detta mästerverk skulle jag nog kunna förlika mig med Tarantinos actionrulle, musiken är i alla fall rätt bra i den filmen.


En man är inlåst 15 år utan att veta varför. Plötsligt blir han fri och får fem dagar på sig att ta reda på vem som kidnappat honom och varför. Låter det spännande? Ja det håller jag med om, men filmen är otroligt dålig. Min man tycker likadant så vi är i alla fall två personer som trots alla betygstoppar inte ser storheten i detta. Betyg 2/10 (jag sparar gärna ettan för det finns säkert nånting som är sämre).

Av Schrink - 31 oktober 2009 14:49

Jag har lyssnat på Sirila gentlemän sökes, en smålustig historia om två gamla damer som bor i varsitt litet hus. Men kommunen har tänkt dra en väg över tomterna och tvångsinlöser husen. Tillfälligt placeras kvinnorna på ett äldreboende men de beter sig inte som övriga åldringar. En av kvinnorna får dessutom en idé angående husen...


En rar historia faktiskt i all sin enkelhet. Nu för tiden finns ju många 80+ som är väldigt pigga och framåt även IRL.

Betyg 5/7

Av Schrink - 31 oktober 2009 13:26

Det var ingen kul spelning för grabbarna i Fristad. Publiken var ganska överförfriskad och nån tryckte sig upp alldeles nära Simon (sångaren) och skrek Bög. Simon är ju tillsammans med min dotter sedan mer än sex år... Jag trodde det var tonåringar men tydligen var det en äldre publik. Nog blir man förvånad över att vuxna människor beter sig så. Givetvis kan det vara så att de trodde Fristad hade annan typ av musik men då går man väl bara därifrån, står inte och skriker glåpord och kastar grejer. Nå, Fristad körde klart i alla fall och man ska ju vara med om nåt sånt här nån gång och det är väl bättre nu än sen.

Av Schrink - 31 oktober 2009 10:39

Vår bostadsförening har sagt upp internetavtalet så att alla ska kunna välja leverantör själv. Det låter ju bra, men än har vi inte lyckats få något nytt kontrakt. Vi skulle gå via kommunicera, där kan man välja många olika alternativ, men när vi väljer kommer en felruta, att vi inte är med i kommuniceras fria nät. Och nu avslutas vårt gamla avtal vid månadens slut, dvs inatt.

Orsaken till bytet var att vi egentligen kan få samma leverantör som vi nu har fast 70kr billigare per månad. Vår familj kommer nog att pröva en annan leverantör (när det nu fungerar att betälla), lite snabbare och med inbyggt virusskydd, web-adresser m.m

Av Schrink - 31 oktober 2009 09:48

Det blev sent igår, somnade nog vid 3-tiden. Då sov redan maken sedan länge men jag och dottern som var på besök tittade på TV, bland annat en ny serie, Flash Forward, som verkar riktigt lovande. Sedan ville jag vänta in sonen som varit på maskeradparty (man vill ju ha lite koll på i vilket skick 17-åringen är. Nu var allt ok, det verkar som om några kompisar sover över och det gör mig inget). Sammantaget somnade jag 3, vaknade före 7 första gången men lyckades somna om en stund. Drömde en rätt trevlig dröm om att jag var i London. Det hade ju inte varit helt fel sista dagen i oktober, istället för vardagen här. Ska ta fram oxfilén nu så vi får börja preparera den, ska bli gott.

Av Schrink - 31 oktober 2009 01:16

Ikväll har Fristad spelat i Skellefteå. Vi var inte där så jag vet inte hur det gick.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards